Friday, November 12, 2010

Award Dari En Mamat




Award demi award. Pergh, rase diri amat bertuah bak kate En.Mamat - orang yang bertanggungjawab mengetag aku. Tampar ko nak?

Nak kene tag kena plak jawap soalan cepu emas! Ok, aku jawab dengan jayanya.


"senaraikan 5 perkara yang indah dalam hidup anda"

  • Bile aku berjaya tunaikan tanguggjawab aku sebagai seorang anak. Depa nak aku belajar sampai cucur atap. Aku buat. Alhamdulillah, aku berjaya.
  • Mengenali seseorang
  • Kehadiran anak buah pertama. Memang feel die lain sangat. Kalau lah anak sendiri lagi dasat agaknya. InsyaAllah satu hari nanti.
  • Mase pergi holiday kat Langkawi. Miss that time.
  • Beli kereta hasil titik peluh sendiri

Mereka yang aku nak tag

ILA
ZAI


p/s : Dah siap keje boring pulak.

Dari AKU,

TAHNIAH




Hari ni bz skit. Bukan sikit. Tapi banyak!! Aku dah siapkan. Time keja banyak ni lah pc buat hal. Virus menyerang la pulak. Yang sebetolnya aku dah lama tak scan komputer. Kawan aku kate sekarang musim virus menyerang. Aku ingat virus selseme dengan batok je. Virus komputer pun samo gak ghuper eh.

Balik pada tajuk kat atas, aku nak ucapkan tahniah pada yang ada anak, adik, sepupu, adik ipar dan apa-apa kaitan sedara pun yang mendapat result cemerlang dalam UPSR yang dah diumumkan semalam.

Aku tengok berita malam tadi. Aku tengok situasi dulu dengan sekarang banyak beza. Budak sekarang makin matang. Macam-macam babak drama boleh tengok. Ada drama menangis. Drama peluk-peluk sampai hingus keluar meleleh. Drama merenung jauh. Bab menangis melalak tu - aku tak dapat nak pastikan menangis sebab cemerlang ke sebab result tak bagus.

19 tahun dulu, aku dapat 2A je tapi hidung aku kembang sampai ke telinga. Gile bangga dapat 2A. Hahaha. Siap dah berangan apalah upah yang bes aku leh dapat dari bapak aku. Lepas tu, yang tak dapat bagus siap leh gelak-gelak tengok result. Yang dapat bagus siap melompat-lompat macam katak. Ermm..

Pada aku, UPSR adalah permulaan bukan penamat. Kalau tak berjaya boleh cube lagi.

Kata hati : Teringin nak masuk MRSM dulu tapi bengap, dapat 2A 2B je. Hahahaa.


Dari AKU,

Thursday, November 11, 2010

Lemau

Badan dah rasa tak sedap. Semalam, lepas balik kerja aku terus balik umah mak kat SK. Aku nak jumpe adik aku dulu sebelum die balik Kapit. Aku lupe pulak nak bawak ubat batok aku sekali. Dalam keadaan batok aku yang hazab sekarang ni, aku kene telan ubat batok baru dapat tido lena bagai diulit bantal bucuk..

Benda yang aku agak nak jadi, memang jadi pun. Suara pun belum nak merdu lagi. Selsema pun ade lagi. Sudahnya, malam tadi tido tak lena langsung. Tekak gatal. Kejap-kejap nak batok. Kejap nak batok. Rase nak batok kena lari ke luar. Sebab budak kenit ni menyelit lak tido sebelah aku. Kalau melepas kat situ, kompem die bangun.

Pagi tadi bangun dalam keadaan mamai. Sekarang rase macam nak balik. Huh...!!

-deman da elok, gambar dari abang google-

p/s : Dah seminggu batok dan selsema tau!!


Dari AKU,





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..