Friday, November 12, 2010

TAHNIAH




Hari ni bz skit. Bukan sikit. Tapi banyak!! Aku dah siapkan. Time keja banyak ni lah pc buat hal. Virus menyerang la pulak. Yang sebetolnya aku dah lama tak scan komputer. Kawan aku kate sekarang musim virus menyerang. Aku ingat virus selseme dengan batok je. Virus komputer pun samo gak ghuper eh.

Balik pada tajuk kat atas, aku nak ucapkan tahniah pada yang ada anak, adik, sepupu, adik ipar dan apa-apa kaitan sedara pun yang mendapat result cemerlang dalam UPSR yang dah diumumkan semalam.

Aku tengok berita malam tadi. Aku tengok situasi dulu dengan sekarang banyak beza. Budak sekarang makin matang. Macam-macam babak drama boleh tengok. Ada drama menangis. Drama peluk-peluk sampai hingus keluar meleleh. Drama merenung jauh. Bab menangis melalak tu - aku tak dapat nak pastikan menangis sebab cemerlang ke sebab result tak bagus.

19 tahun dulu, aku dapat 2A je tapi hidung aku kembang sampai ke telinga. Gile bangga dapat 2A. Hahaha. Siap dah berangan apalah upah yang bes aku leh dapat dari bapak aku. Lepas tu, yang tak dapat bagus siap leh gelak-gelak tengok result. Yang dapat bagus siap melompat-lompat macam katak. Ermm..

Pada aku, UPSR adalah permulaan bukan penamat. Kalau tak berjaya boleh cube lagi.

Kata hati : Teringin nak masuk MRSM dulu tapi bengap, dapat 2A 2B je. Hahahaa.


Dari AKU,

8 comments:

OLick SyaSya said...

insyallah da de ank t..sek kn la dye dekat mrsm ..huhu

nadzirah aqilah said...

betol lah kak.. bleh tahan hebat gak kan budak2 sekarang.. persaingan makin senget.. eh salah sengit.. hehehe

AngahSayang2314 said...

kalau cita2 nak masuk sana tak tercapai nanti bila ada anak apa lagi hantar ke sana ye

Suara Kalbu said...

Dulu saya UPSR dapat 3A 1B. B tu maths sbb memang bodoh maths membawak ke sekolah menengah. PMR yg paling corot Maths la dapat C, pastu SPM yang paling gampang ialah Maths jugak dapat 6. Tak tahu lah apa sumpahan sampai saya sebegitu bengap dalam Maths ni. kikikiki..

Pastu betul cakap kamu tu Pija. Budak skrg drama keputusan UPSR sikit punya grand. Siap menangis, lompat-lompat, termenung, yg blur-blur manja pun ada.

Ida dulu masa dapat UPSR tu, memang poyo habis..takde feeling meeling pun.. budak-budak lagi kut ?

biskut said...

mereka dapat peluang tengok apa dowg nak.Kadang2 dowg yg tentukan channel apa.Sikap keterbukaan kita lar yang memberi ajaran pada dowg.apa pun perlu kawalan.

~ PIJA ~ said...

ida -> mmg gile takde feel apa2 time amik result..gile bangge dapat 2A. Hahaha..

Org math ok lagi ida. Tapi jgn bagi org Sains..gile bengap tahan bagan..!!

Biskut --> kawalan tu penting. Kalau tak budak darjah 6 pun dah pandai nak setim2..aduh, kacau!!

zai said...

anak den dpt anugerah pelajar cemerlang tadika kemas..leh tak nk tumpang terima ucapana tahniah tu...hehehe

~ PIJA ~ said...

zai..masukkan dalam goblog..yang penting masuk dlam FB....paham kan maksud aku..hihhiii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..