Thursday, November 11, 2010

Lemau

Badan dah rasa tak sedap. Semalam, lepas balik kerja aku terus balik umah mak kat SK. Aku nak jumpe adik aku dulu sebelum die balik Kapit. Aku lupe pulak nak bawak ubat batok aku sekali. Dalam keadaan batok aku yang hazab sekarang ni, aku kene telan ubat batok baru dapat tido lena bagai diulit bantal bucuk..

Benda yang aku agak nak jadi, memang jadi pun. Suara pun belum nak merdu lagi. Selsema pun ade lagi. Sudahnya, malam tadi tido tak lena langsung. Tekak gatal. Kejap-kejap nak batok. Kejap nak batok. Rase nak batok kena lari ke luar. Sebab budak kenit ni menyelit lak tido sebelah aku. Kalau melepas kat situ, kompem die bangun.

Pagi tadi bangun dalam keadaan mamai. Sekarang rase macam nak balik. Huh...!!

-deman da elok, gambar dari abang google-

p/s : Dah seminggu batok dan selsema tau!!


Dari AKU,

9 comments:

Encik MamaT said...

deman tu nate gapo.....

~ PIJA ~ said...

nak tau kene bagi ko penampar manje dulu..:)

biskut said...

sian ko hidap batok...mungkin harus gunakan Gaviscon..cepat melegakan tekak yang perit..er..tuh utk sakit tekak.Batok tak sama ek...?

Lizzie Yasmin said...

akak berjangkit ngan liz kot... sori k.. hehehehe...

Suara Kalbu said...

Muahahahahaha... Mamat kecek Kelantam
Sayo toksir kecek Kelantam sebab saya oram KL :-)

Pija, sian awak. Batuk tu kan memang lambat sembuh. Nak nak plak kalau awak tak pantang makanan berminyak. Cuba petua ni, alhamdulillah dengan ida menjadi. Cuba dulu.. mana tahu serasi.

Awak beli asam jawa adabi yg takde biji tu, senang kerja. Awak bancuh dengan air panas pastu awak letak sikit gula batu. Biar semalaman pastu esok awak minum. Insya Allah

Elak makan yg berminyak dan pedas sementara masih batuk ni. Kalau tak nanti sia-sia je awak makan ubat.

Cepat sembuh ya

aibaks said...

deman tu pe?

nota kaki: mkn ubat..tido..rehat..insyaAllah.. nti kau sehat lar..

HaNTwO said...

kenala cepat2 g klinik...makan ubat reahat sungguh2 xmau wat keje insyaallah mesti cepat baik..

~ PIJA ~ said...

KAWAN-KAWAN YANG DIKASIHI...


Thanks ok..Aku dah 2 minggu kesihatan tak berapa nak bagus. Mak aku kate sebab sekarang musim haji..Ape kaitannye pun aku tak tahu..hehee

Suara Kalbu said...

Pija...

Kah kah kah..

I loikeeeeeeee your mak la..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..