Thursday, March 3, 2011

Rindu PADANYA

Bile membaca entry terbaru Eca @ Olick Syasya jap tadi, baru aku sedar, betapa aku juga merinduinya.

Tadi pagi, dia ada msg aku - meminta mengarangkan surat petukaran. Akan aku usahakan. Aku tahu kau sukar untuk menjalani kehidupan di sana. Dengan perangai orang atasan yang tidak memberikan kerja yang sepatutnye mengikut jawatan yang kau pegang. Bak kata kau - aku bukan kerani long!!!

Ko sabar je lah dik. Kami yang jauh ni sentiasa doakan yang terbaik untuk ko.

Teringat peel mak aku minggu lepas. Macam mana dia beriyer-iyer mengingatkan hari tersebut harijadi kau dik. Paksa kami wish. Sian adik. Jauh katanya. Takde sapa nak celebrate. Walaupun along dah wish, tapi hari ini along nak wish lagi sekali Heppy Belated Besday yang ke 24. Bangka dah kau tu dik.


Nota Hati : Seriusly rindu sama DSLR kamu



Dari AKU,

Wednesday, March 2, 2011

Kau pun RASA

Assalamualaikum..

Pelajaran hari ini, dia kata bukan aku kata :

" kita tak tahu apa isi hati seseorang dan tak boleh harapkan orang lain punya rasa yang sama dengan kita.."


Aku amat bersetuju dengan pendapat kau. Sebab aku dah rase pedihnya bila perkara yang sama jadi pada aku. Aku selalu anggap yang kite ada rasa yang sama, ade perasaan yang sama tapi sebaliknya yang berlaku. Bila kena pada diri sendiri, diri kau? Kecewa bukan. Bukan niat nak mengejek. Tidak sama sekali.

Mungkin silapnya datang dari aku. Aku hanya manusia biasa yang tidak dapat nak memberikan segala kepuasan. Mungkin aku susah nak menerima pendapat orang tapi aku bukan tuli untuk tidak peka pada apa yang kau cuba nak bagitahu.

Kini, aku sedar dan kau sendiri sedar. Aku dah bagi sehabis mungkin. Aku dah bagitahu segala-galanya. Kau juga tahu apa yang aku inginkan. Cuma, aku je yang tak tahu apa yang kau mahukan. Aku benarkan kau pergi dalam mencari segala keinginan.

Pergi lah kalau itu kemahuan kau. Aku pasti menunggu jika masih ada baki kasih dan sayang. Cume jangan meminta bila rasa itu sudah hilang.


p/s : 'aku' - bukan penulis


Dari AKU,

Tuesday, March 1, 2011

Penat dengan DIRI SENDIRI

Penat. Mungkin itu perkataan yang paling sesuai untuk aku luahkan apa yang terbuku kat dalam hati ini. Fizikal aku memang nampak aku ok. Masih lagi nampak gagah bak gaban. Tapi otak aku? Totally lost. Penat nak uruskan itu ini. Bila nak selesai pun aku sendiri tak pasti.

Rumusan yang aku dapat, semuanya tak akan mudah untuk diselesaikan. Putuskan. Ye, aku putuskan untuk menyerahkan bulat2 padaNYA. AKu dah berusaha tapi aku tak berdaya. Bantulah aku Ya Allah.

Amin.

p/s: Terima kasih untuk teman yang blanje aku makan tadi.

Dari AKU,





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..