Wednesday, March 2, 2011

Kau pun RASA

Assalamualaikum..

Pelajaran hari ini, dia kata bukan aku kata :

" kita tak tahu apa isi hati seseorang dan tak boleh harapkan orang lain punya rasa yang sama dengan kita.."


Aku amat bersetuju dengan pendapat kau. Sebab aku dah rase pedihnya bila perkara yang sama jadi pada aku. Aku selalu anggap yang kite ada rasa yang sama, ade perasaan yang sama tapi sebaliknya yang berlaku. Bila kena pada diri sendiri, diri kau? Kecewa bukan. Bukan niat nak mengejek. Tidak sama sekali.

Mungkin silapnya datang dari aku. Aku hanya manusia biasa yang tidak dapat nak memberikan segala kepuasan. Mungkin aku susah nak menerima pendapat orang tapi aku bukan tuli untuk tidak peka pada apa yang kau cuba nak bagitahu.

Kini, aku sedar dan kau sendiri sedar. Aku dah bagi sehabis mungkin. Aku dah bagitahu segala-galanya. Kau juga tahu apa yang aku inginkan. Cuma, aku je yang tak tahu apa yang kau mahukan. Aku benarkan kau pergi dalam mencari segala keinginan.

Pergi lah kalau itu kemahuan kau. Aku pasti menunggu jika masih ada baki kasih dan sayang. Cume jangan meminta bila rasa itu sudah hilang.


p/s : 'aku' - bukan penulis


Dari AKU,

13 comments:

OLick SyaSya said...

yung..suke a ayt2 di atas..

bole nk novel nie..

Lizzie Yasmin said...

kenapa nie kak? meratap jer....
Anywhare.. klu dapat baca fikran orang kn best.. dapat kita perfectkan diri kita tuk orang tue..

~ PIJA ~ said...

olick -> ade rupe nak jadi penulis tak? hihii

liz-> akak ok jerk..itu antara ragam manusia yang ade disekeliling akak..

AngahSayang2314 said...

kak sejak kebelakangan nie tengok akak punya n3 suam jer...ada masalah ke?? sabar yer kak....tapi kan lain macam jer ayat kat atas tue

~ PIJA ~ said...

angah -> masalah tu sentiasa ada angah, cume cara nak atasi tu kadang2 buat kite rase tertekan....tq angah..sabar tu mmg sedang dipraktikkan....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

pija..ceria2 kan diri !!!!

Suara Kalbu said...

Mendalam kata-kata awak tu Pija.

Apapun, harap awak terus tabah dan sabar ye yang

Qaseh dalia adelia said...

macam frust je sis huhu... kita mmg xboleh memuaskan hati org lain..n org lain pun tak mmpu memuaskan hati sendri,,cukuplah memuaskan hati sendiri dulu .. kecewa..masalah ..semua ujian ..kalau tak mmpu melangkah jatuh lah kita

MataHati @ MH said...

berhenti berharap....
dalam hidup kalau kita terlalu berharap, pasti kesudahannya mengecewakan.. so, x perlu berharap sgt.

aziz said...

kita tidak tahu dalamnya hati

~ PIJA ~ said...

Qaseh -> tq ye yang...

MH -> ye, mungkin terlalu mengharap...akhirnye keewa..

aziz -> erm..rite!!

HaNTwO said...

huhuhuhu jiwa ngah kacau ke??

~ PIJA ~ said...

hantwo -> sikit jek..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..