Monday, July 15, 2013

Penawar sakit BUASIR cara kampung

Salam Ramadhan..

Bertemu lagi. Hehe. Iye iye je aku. Kali ni aku nak share penawar penyakit buasir cara kampung. Nak ikut boleh taknak ikut pun takpe. Sekadar berkongsi pada mereka yang takutkan jarum, pisau dan segala benda yang melibatkan alatan bedah. Iols seram uols.

Penawar ni aku dapat dari seseorang. Aku senaraikan kat bawah. So pilihan adalah di tangan anda.
  1. Kulit kijang. Buh kat montot tu selama 3 hari insyaAllah boleh surut. Jika uols tak tahu ape die kijang. Sila gugel ok. 
  2. Air asahan tanduk rusa. Air tu campurkan dengan air suam buh dalam gelas (suku je) dan minum waktu pagi dan petang untuk 3 hari jugak.
  3. Telur itik yang berkaler hijau. Bukan yang putih. Yang ini mule-mula aku macam tak pecaya jugak ade itik yang boleh menetas telur kaler hijau selain putih. So, dengan bukti bergambar yang aku bubuh ni, aku harap uols pun percaya la jugak. Ok. Telur ni uols kene makan waktu pagi dan malam.
  4. Air tapai ubi. Minum sekali dengan air tapai tu. Tapai pulut aku tak sure boleh ke idak.
  5. Putik kelapa. Caranya, amik putik kelapa tu kemudian kopekkan kelopaknya. Bakar or salai bagi panas dan bubuh dalam kain sapu tangan. Tukukan pada montot. Amalkan sampailah buasir tu hilang dari pandangan.
  6. Putik ciku. Tumbuk atau blender dan jemur sampai kering. Campurkan dengan air suam dan minum.
Telur yang berkaler hijau tu yang tang ibu jari tu
Tanduk Rusa
Kulit Kijang

Semua petua kat atas hendaklah dimulakan degan bacaan Bismillah dan selawat ke atas nabi sebanyak 7 kali dan berniat nak baik. InsyaAllah.

Selamat mencuba. Walahualam.

Dari AKU,

6 comments:

el said...

mn nk dpt tanduk rusa tu..kt kampung2 ada lah kut ea..kat pasar ada ke org jual

Miss PIJAOSIX said...

@el : rasenya kat kampong2 la banyak.. Kalau ade jual kat pasar pon mesti mahal!!

amir azlan said...

penawar terbaik buasir adalah http://herbaramuantaufiq.blogspot.com/

Dino Bravo said...

Penawar buasir. Klik Fb tumbuhan herba mujarab penawar buasir.

Dino Bravo said...

Ubat mujarab penawar buasir sila klik Fb tumbuhan herba mujarab penawar buasir.

Dino Bravo said...

,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..