Thursday, October 11, 2012

Bosan dan aku meroyan

Kisah kali ni  lebih pada kisah aku tengah keboringan. Aku tengah training. Traning Technology Transfer katanya. Tah apa yang aku belajar pun aku tak tahu. Aku benci programming. Aku benci scripting. Maapkan aku kerana dah membazirkan duit management untuk benda yang aku tak paham.

So, bile aku tak paham, aku akan merayau ke fesbok dan seterusnya aku meloncat ke blog. Aku tengok je new feed kat fesbok aku. Aku perati satu persatu sebab kalau time kerja, aku jarang ade peluang nak korek-korek apa yang bes, apa yang tak bes. 

Ok fine. Aku jumpe macam-macam. Dari orang berniaga ke orang yang meroyan. Sikit-sikit meroyan okey lah. Tapi kalau dah meroyan sampai masuk ke dalam spenda, dalam bilik tidor, puih aku menyampah. Kesian fesbok tu wei. Jadi tempat korang luah masalah. Pastu aku perati lagi - kawan-kawan dalam fren list tu suke nak komen untuk status-status meroyan nih. Bukan apa. Saja seronok-seronok nak menyebuk. Pleaselah!!!Tak kesian ke kat laki korang. Kat family korang. Perang kat rumah dah lah. Jangan bagi satu dunia tahu.

Ok fine - untuk kali kedua. Kang mesti ada yang kate, fesbok aku. Aku punye sukelah nak tulis apa. Memang lah fesbok kau. Tapi orang lain gelakkan kau ade ko tau. Orang lain jadikan kau bahan gosip ada kau tau. Orang tu mungkin jugak aku. Hahahahhaha. Nasib lah. 

Lagi satu- nak bercinta pun nak buat status selang 10 minit. Please lah gunekan ruangan message. Nak geli-geli tak payah nak tunjukkan satu dunia.

Ok. Kite dah besar. Tahu bezakan mana yang patut share, mane yang tak patut. Kalau budak-budak baru nak baligh tu buat macam tu aku boleh terima lagi. Tapi bukan mak budak, bukan bapak budak. Sekadar memberi nasihat pada keluarga, kawan-kawan juga peringatan untuk aku jugak. So, sorry kalau aku cakap tak betol dan sebagainya. Jangan sentap okey.

Ok. Training nak sambung balik. 

p/s: Aku pun tengah meroyan dekat goblog sekarang nih. Hahaha

Dari AKU,

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..