Friday, September 21, 2012

Gemuk mengejar aku

Raya dah abis. So, aktiviti makan-makan pun dah ter reduce lah sikitkan. Yes, mula balik nak berdiet. Percaya atau tidak. Dalam setahun nih aku naik 5kg. Now, aku dah 55kg. Itu bahaya beb. Seriusly, aku dah tak boleh nak pakai jeans levis aku yang bersaiz 27. Aku dah tak boleh melaram dengan kebaya moden aku yang cantek-cantek. Frust.

Ini tanda bahaya. Selama bertahun-tahun berat average aku hanya 47-50 kg je. Huh. Aku tahu sebabnya. Aku dah duduk dengan family. So, pagi - petang - siang - malam, makan cukup. Selama setahun aku tak jogging. Tak bersenam. Inilah kesannya. Aku jadi sembab. Cepat letih. Aduhai, kene cepat-cepat beli kasut. Aku nak jogging balik. Aku nak kurus macam model balik (puih perasan). Yang pasti aku nak rase selesa dan konfiden dengan diri sendiri.

Langkah pertama - kurangkan makan. 
Langkah kedua - jogging, senaman

Doakan aku ye. Hehee

Dari AKU,

4 comments:

GADIS INI said...

brt sy pn naik 5kg sbb de owg dlm..awak..? ini serioz.... wonderpet wonderpet....datang membantu..hahaha

ghost said...

gemok takkan mampu mengejar kau, Pija. jangan risau, kau ada anti-fatty. senang jer, kau kejar lar balik gemok ko tuh.


*jangan lari dari dunia. larilah dari manusia.

nur said...

CAIYOK2.. KURANGKAN..

EARNING NUFFNANG ..

Miss PIJAOSIX said...

Gadis INI @ saya akan jogging!!!

ghost writer @ erm........

nur @ tq






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..