Thursday, August 4, 2011

Ramadan INI

Ramadan kali ini boleh dikatakan ramadan yang sangat berbeza dari tahun-tahun sebelumnya. Jujurnya ramadan kali ini sangat bermakna pada aku. Sedikit demi sedikit aku mendapat petunjuk dariNya. Sesungguhnya aku bersyukur dengan apa yang aku lalui sekarang. Bersyukur sangat-sangat yang mana aku tidak perlu terus duduk dalam keadaan yang aku sendiri tidak pernah tenang pun. Melebihkan dunia yang melekakan.

Menyesal? Dulu masa aku disakiti, aku menyesal sangat-sangat dengan ape yang aku dah buat. Sekarang? Alhamdulillah, aku makin redha dan aku berserah sebulat-bulatnya padaNya. Nampaknya aku dah nampak kebaikan sedikit demi sedikit setiap dugaan yang aku tempuhi.

Buat semua, selamat berpuasa.

Dari AKU,

5 comments:

Prince Halilintar said...

Alhamdulillah..semoga terus mendpat petunjuk dan hidayah dariNya..amiin

GADIS INI said...

suke tgk awok hepy...
tibe2 rindu nk terawih ng awok,
insyallah sbtu nie sy join k..

ghost said...

selamat berpuasa,Pija.

ya berharap ramadhan kali ini lebih menguatkan kamu.

Encik MamaT said...

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya kan.. ujian mendekatkan kita dengan Allah...

Puteri said...

senyum slalu walaupun pahit..






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..