Friday, July 22, 2011

Jadilah Wanita YANG Paling BAHAGIA

Tajuk macam gempak je. Hahaha. Tapi betol. Jadilah wanita paling bahagia. Pada aku jangan sia-siakan umur dengan sebok nak balas dendam dan bergaduh dengan benda tah apa-apa yang satu sen pun tak mendatangkan hasil.

Jadilah seperi lebah yang selalu hinggap di bunga-bunga yang wangi dan ranting-ranting yang segar. Jangan bagi ruang pun pada diri sendiri untuk selidiki kelemahan orang lain dan mencari kesalahan mereka.

Aku baru baca satu buku yang banyak menginsafkan aku, betapa aku perlu bersyukur menjadi seorang wanita. Biar orang buat jahat dengan kita. Kite tak perlu nak buat balas balik, sebab kita takde hak pun. Hanya Allah yang berhak.

Mulai hari ni, aku nak cube jadi wanita paling bahagia. Tah ape tah aku merepek pagi nih. Aku cume nak cakap aku sedang menuju ke arah kebahagiaan. InsyaAllah. Aku tak tahu nak gambarkan macam mana perasaan aku sekarang. Ape yang aku tahu, aku bersyukur sangat-sangat. Alhamdulillah. Aku bahagia walaupun tak kaya dan tak punya harta, biar pun aku dah takde sape-sape. Cukuplah Allah dan keluarga bersama aku.

Kita yang perlu cari kebahagian itu. Good luck PIJA dan buat semua wanita di seluruh dunia. Hehehe..


Dari AKU,

6 comments:

Nur Areefah said...

tahniah kerana memilih untuk menjadi bahagia :)
ya, emosi kita adalah milik kita. kita boleh pilih untuk bahagia atau sedih. pilihan dalam tangan kita.
dan hati kita Dia yang pegang, so selalu berdoa supaya hati ini sentiasa bahagia ^_^

nurareefah.com latest entry : status gol Chealsea vs Malaysia?

CHENTA said...

WANITA Penggoncang Duniaaaa....

ghost writer said...

maaf..aku lewat untuk melawat kamu Pija.

apapun aku doakan kamu beroleh kebahagiaan.

Prince Halilintar said...

semoga berjaya menjadi wanita yang paling bahagia ...

zai said...

alhamdulilah ko sdg diambang bahagia skrg..bukan telor dihujung tanduk....wei mskcik..ko x ingst kst sku ke...bila la nak jumpa ko..ke smpai aku terberanak pun lum tentu leh jumpa kot....jgn smpai ko lupa aku udah ler...huhuuh..tetibe teremosi lak...

deqlis said...

setuju...kebahagian perlu kita cari dan nikmati..bukan harta benda kemewahan itu beerti kebahagian yg hakiki.

jom sama2 cari kebahagian sejati yang diredhaiNya..salam ramadhan:-) n salam kenai:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..