Thursday, December 2, 2010

Makanan 'Bergas'

Antara makanan yang boleh menggalakkan penghasilan gas dalam usus ialah :
  • Bunga kubis
  • Kekacang
  • Kubis
  • Kubis Brussels
  • Brokoli
  • Bran
  • Kebanyakan makanan berkanji (kentang, jagung, bihun, gandum). Beras adalah makanan berkanji yang tidak menyebabkan penghasilan gas
  • Bawang
  • Makanan bergoreng dan banyak lemak

Soal hati : Kenapa kangkung takde dalam senarai?

Dari AKU,

8 comments:

biskut said...

kobis brussels...?adakah ia berasal dari belgium?

tapi aku suka makan brokoli.ia baik untuk jantung.

Matika Love said...

mamat ada tag awak..

Suara Kalbu said...

kangkung tu berangin ke Pija ? Macam tak pernah dengar pun org cakap sebelum ni ?

Sedap wooooo kangkung. Goreng campur ngan sotong hihihi

HaNTwO said...

hang letakla kangkung tu..pastu mesti tersenarai kan??

aibaks said...

cik pija.. awat kangkung2 plak ni.. haha.. kang ramai yang tak makan kangkung sbb teringat kes kau.. haha

Natasha said...

nak hadiah?

http://natasha1987.blogspot.com/2010/12/hrefhttpwww.html

AngahSayang2314 said...

uiittt kenapa lak nie kak pija tentang kangkung lak nie

Cik SHiNJU said...

waa...kobis tu saya gemar la..
brocoli pun,bawang pun..
byk giler ah gas dlm pewot neh..
Patot ar salu sgt sakit pewot..
Thanks 4 sharing :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..