Friday, December 3, 2010

Jiran oh Jiran

Salam Jumaat.

Dah petang dah pun. Berhenti la buat keja. Hari Isnin boleh sambung. Manager aku takde. Pergi Ipoh katanya. Bes-bes. Ikotkan, aku teringin sangat nak cerita pasal jiran aku. Jiran aku baik seblah kiri baik yang seblah kanan, perangai masing-masing memang tak serupa orang.

Lagi diam lagi dieorang buat perangai. Lagi biar lagi dia pijak kepala aku dan kawan-kawan. Dah la tua, OKU pulak. Orang tua ni banyak orang tua. Kalau nak orang respect, perangai biar elok-elok sikit. Selagi ko bukan mak dan bapak aku, aku peduli apa.

Emo? Agak emo jugak lah. Hehehee

Nak tahu kenapa? Bakal bersambung. Itu pun kalau aku ingat nak bagi tahu. Pasal parking, pasal tong sampah, macam-macam pasal lagi lah. Eee. geram..

p/s: Ape-ape pun aku tak pernah lagi cakap apa-apa kat mereka. Masih tahap sabar lagi.


Dari AKU,

9 comments:

aibaks said...

bos! pija tak wat keje! hehe

biasa la mek.. mcm2 orang de kat dunia ni.. sbar je la..

Encik MamaT said...

sabar.. hehe.. apsal ko balik awal. geram aku....

Lizzie Yasmin said...

hush.. mcm panas jer nak gosip psl jiran nie... tak suke jiran yang kepohci...

NuSaNa NoSa 91 said...

wah3~ klu jiran dh thp dasyat cmni, kasi bom je sama dia! ha3~ ^_^

biskut said...

ops...jangan lepaskan k.simpan atau lepaskan kat sini.bagi lega sikit..
tak baik tau...huhu

Khairy said...

mak eh...marah nampak....huhu Ala...biasalah, lain orang lain perangai nye...kena la sabar. Kalau tak puas ati...pe kata pija g tegur diorang..ok kan

Kuman Chaos said...

boss takde la bleh jadi bos
kuman "Sneaking into my room.." Entry

Azza Zahra. said...

Sabar jer. Susah gak
dpt jiran cemini.
Mgkin diorang salah
paham kot. Tak semua
org tua tu elok perangainya.
Apa2 pon, hye! (:

Suara Kalbu said...

Pija,

Jiran depan umah ida, gila susah nak senyum. Ida senyum paling manis pun depa wat bodoh je. Tegur pun idak.

Ida beri juadah buka puasa pun dia terima tanpa senyum. Ida buat baik ngan dia sebab dia je jiran melayu kat unit tu. Yg lain semua cina. Hampesh tul

Pintu bertentang pintu tuh. Pastu suka sangat tengking2 anak. Suara satu perumahan boleh dengar hahahaha.

Sejak dia susah nak senyum kat ida pun buat keputusan takmo senyum dah kat depa. lantak pi lah.

Jiran kat atas rumah ida pulak, jalan bergegar macam jin. Gaya nak runtuh rumah . Kalau dia tutup pintu ke, tarik kerusi meja ke.. mak oiiiii...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..