Friday, June 25, 2010

Perjalanan MISTIK - Part 2

Alhamdulillah, dah takde gangguan mistik sejak akhir-akhir ini. Tapi, aku tak berani lagi nak tidor bergelap. Seriau beb. So, entry kali ini aku nak cerita pengalaman tak seberapa aku pada sapa yang sudi nak baca. Tak seram pun. Tapi pada aku yang penakot nih, seramlah jugakkan.

Ade sekali tu, gara-gara cerita Korea aku bantailah mandi lambat. Nak kata lambat sangat tu, takdelah. Tapi, lebih kurang pukul 10 malam jugak lah. Tengah syok2 menyental rambut dengan syampu, aku rase peha macam kena cubit.Pedih lak tu. Ish, laju aku bukak mata.

Ade kesan merah. Bentuk 3 line. Pendek jer. Dapat imagine tak? Nak capture picture tempat sensored plak. Hehe. Sebelah garis tiga macam kena cakar tu pulak, ade kesam lebam.Ala-ala love bites gitu. Tu pun, baru je 2 hari lebam tu hilang. Main gigit-gigit lak die yer.

Percaya tak aku kata yang mereka ni juga bernafsu. Tu sebab orang tua selalu pesan jangan mandi malam-malam, kalau pun nak mandi jangan tak pakai apa-apa. Ingat tu..!! Depa ada napsuuu...

Stop jap pasal tu. Aku nak cerita kisah dua minggu lepas. Lebih kurang kul 11.30 malam, baru aku sampai umah, pergi shoping kat Tesco. Memang mata dah mengantuk sangat-sangat. Baru nak baring, aku dengar bunyi bising gegiler kat atas bumbung. Pastu, bunyi orang main-main selak pintu. Jap pasang jap bukak. Ish rimasnye lah. Gile gagah aku bangun, intai pergi tengok kat luar.

Bila intai, suasana sunyinye masa tu. Semua dah masuk tido. Aku pelik. Mane datangnye bunyi tu. Lagi satu, budak-budak ni tido mati ke sampai tak dengar apa-apa. Ah, lantak malas aku nak pikir. Tapi tiap kali aku nak pejam mata, bunyi bising tu datang balik. Kali ni betol2 depan pintu bilik aku. Ya Allah, aku pelik sangat napa budak-budak lain diam je. Tak dengar ke buat-buat tak dengar. Sebab bunyi dia kuat sangat. Baik dari atas bumbung mahupun dalam rumah.

Aku jeling jam dah pukul 12.15 pagi. Aku mengantuk sangat. Esok, aku kena bangun awal. Dalam hati aku baca macam-macam. Aku zikir menyebut kalimah Allah.

" Pergilah, jangan kacau aku. Aku nak tidur. " Sampai macam tu aku merayu. Alhamdulillah, bunyi tu diam. Aku pun tido.

Esoknya, lepas balik keja aku tanya budak-budak umah. Aku memang konfiden dieorg dengar sebab kuat sangat bunyinya.

"Tak dengar apa-apa pun! " aku dah seriau. Maknenya aku je lah yang dengar. Aku baru teringat, balik semalam aku tak basuh kaki. Aku lupa nak amik air semayang macam biasa. Aku terlalu mengantuk. Mane lah tahu ade benda yang mengikut aku sampai balik umah.

Paling fobia sekarang, aku takut sangat nak juntai tangan bila tidor. Itu memang habit aku. Tapi, sejak tangan aku ditarik oleh sesuatu yang aku sendiri tak tahu ape bendenya, aku jadi takut. Tah mana datang keberanian, aku intai bawah katil. Tapi takde apa.

p/s : aku memang penakot. ade masa berani ala-ala tindakan reflects gitu. heheee

Dari AKU,
http://pijaosix.blogspot.com

5 comments:

Encik MamaT said...

ko tido kat lantau kan senang.... takde juntai2 dah....

~oLick_Ecaa~ said...

seram nye bc..ee tkt la..
2 tnde nye alog kne cpt2 tido berteman..dye sj kaco2 alog nk suh alog cpt2 kn..heheeh(ske2 je kn)

jgn marah yeeeee...

~ PIJA ~ said...

En.Mamat - mane elok tido atas lantai..ko tulang keras mcm besi tak perlah kan..

Eca - tu lah along rase pun macam tu lah. Die suruh along cepat2 kawen kot. Doakan i ok. :)

zaikodek said...

uihh..aku bab kene tindih, mcm biase dah dgr..bab bising2 kt ats bumbung or sore budak2..pun biaser jugak..tp kalo bab tarik2 tgn ni..mau tegak segala bulu yg aku ada.pehal nak tarik2 tgn..ngeri beb!kalo die tarik je lg..ko back hand je.kasi penampau minang sket..tu dah kira gangguan melampau dah tu!kalo korang free..ajak seisi rumah baca yassin kat dlm bilik ko tu..nakal sangt die..suke kacau org tido!!

~ PIJA ~ said...

zai - tu lah, memang nak kene back hand. Uish, jgn big spoke zai, bahye. die dengar. Hehehe..Tapi dah seminggu nih memang takde ape yang menganggu dah. Alhamdulillah..

Skrg boleh kate tiap2 hari aku bace yasin zai. Kuatkan dalam hati Allah lebih berkuasa dalam semua hal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..