Monday, June 28, 2010

PELANGI SENJA

Masa kecik-kecik dulu selalu gak aku nampak pelangi. Orang tua-tua kata, jangan tunjuk pelangi dengan 'jari telunjuk'. Sebab apa eh? Aku pun dah lupa sebab apa. Tak pernah amik kisah pun. Tapi sejak aku nampak pelangi senja minggu lepas, aku mula terpikirkan pantang larang tu.

Fuh, lamanya tak tengok pelangi. Lama sangat-sangat.
Indahnya ciptaan tuhan. Subhanaullah. Tibe-tibe teringat lagu 'pelangi petang' yang aku suke tu.


Kat atas tu gambar yang aku amik menggunakan kamera henpon yang rendah mega pixelnya. Hehehe..Naseb baik nampak jugak ghuper pelanginya. Korang nampak tak? Kalau tak nampak tu, cepat-cepat pergi buat spek mate. Dah rabun namanya tu.

Akhir kate...
Kadangkala Allah hilangkan mentari..
Kemudian, dia datangkan pula guruh..
Puaslah kita menangis, mana pergi matahari kita..
Rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI yang INDAH...

Lagi sekali akhir kata..
Lambat sikit pun tak pe, insyaAllah ade nikmat yang teragung nanti. Teruskan berdoa dan berdoa..AMIN..


Dari AKU,

http://pijaosix.blogspot.com

2 comments:

Encik MamaT said...

nampak burung je banyak.....

zaikodek said...

ko dah klik nuffnang aku lum? aku dah klik ko..hahahhaa...

bosan r mlm nih..mcm de yg x kene...x sbr nk dating ngn kowang!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..