Friday, October 9, 2009

Open house vs kenduri..

Agaknye tak terlambat kot nak stori mori kat sini pasal ape aku da buat pada minggu lepas..! kalau da musim raye nih, da tentu byk undangan g open house..tapi tahun ni aku tak dpt byk sangat udangan..ade pun g umah alin n firul ahad lepas.

Sabtu…( 4 OCT 2009 )
Siangnyer lebih pade melepak2..takde aktiviti bes pun yang aku buat siang tu..kot ye pun yang kelakanye aku tak kasi ade sorg minah asing masuk umah ..amik ko..2 jam die menunggu..tiap kali die bg salam..tiap kali tu laa jugak aku jwb dlm hati..hehhehee..

Sape minah nih..? kalau aku citer mmg leh bengang..sgt2 bengang..actually kat umah aku tu ade sorg housemate yang mmg duk menyewa je n jarang balik..pose aritu langsung tak balik..yg aku sakit hati tu..bkn aku jerk..budak2 umah yang lain pun da meroyan..mane taknyer, tibe2 ade muke yang tak kenal dlm umah tu n melepak duk dlm bilik die..

Kot reti bagi salam tak pe lagi..kot reti nak beradab tak pe lagi..ni idak…!!

"sapo tu…?” ina tanye..
"nak kato xxxx mcm bukan ..”
“ adoi..paneh ati tgk laa..raso nak marah jo..”
Mcm2 lagi laa budak2 ni bebel..!

Mase die melintas nak kuar mlm tu..baru nampak..mmg bukan housemate kiteorg..aduhai..suke2 ati bapak die je kasi kunci umah kat member die..die da la takde..pastu tak inform aper2 pun kat aku…

Kerana api kemarahan yang membuak…si ina n alang g sergah budak tu pagi Jumaat tu..suruh die blah secepat mungkin..tak mkn saman tak nak gak kuar. Tu yang tukar mangga n terus tak leh masuk da..heee

Mlm tu plak..aku g ikut rizal. Malam tu malam berinai adik die..siang tu da nikah..so mlm tu aktiviti merenjis direnjis di palung2 laa…hheeee


Ahad…( 5 OCT 2009 )
Kul 11 lebih gak baru sampai kat SK..terus g umah dina n oyen beraya..lamenyer tak jumpe budak2 tu..windu banget kat dieorg…


( dina n oyen..)

( bersungguh2 cium abg wie nyer..! )

“ nak itot wan..” da agak da..mesti nak ikut punyer mase kiteorg balik…
Eee..kemain lagi nakalnye die…” kalau kepale oyen pecah..ganti aa ngan pale alang..” katenye kalau dilarang melasak..

So, ptg tu pas Zohor gerak g umah Alin n Firul kat Cheras…budak2 kecik yg comel n nakal ni pun ade sekali..membebel je keje nye dlm kete..

“ wan..cipong tu ape wan..” hehehhe..Penat nak jwb soklan dieorg nih….

( get ready nak umah firul n alin kat cheras..)

( sudah lupe ape kes sampai camne gelaknyer..)

( aksi menunggu cipong!..)

( with beautiful gurl..irdina..)

Sampai sane..mkn pueh2..abis diet aku tuk aritu..ari2 nekad nak diet tapi tak gak diet..eee…geram2..!!

Bile timbang je..51.2 la..50.5 laa..bile nak 48 mcm dulu….nak jogging wak……!!!!


No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..