Saturday, July 25, 2009

Transformez MJ..hehe

Salam..




Da masuk 2 minggu lebih jugak Micheal Jackson (MJ) ni kembali pada penciptanye..mcm2 kontroversi, mcm2 cerita yg kuar..

antara kes kontroversi pasal die nih..?

1. kes budak kena kanser tu
2. kes cabul
3. ada pasal perbicaraan
4. pasal pangai pelik dia
5. pasal rumah dia, famili dia etc

tp lebih menarik minat aku ialah kisah die memeluk islam tu..!! uh..harap2 betol laa..kalau betol why not kite sedekah kan Al-Fatihah kat MJ atau name islamnye 'MIKAEL'..

Antara info yang aku google :

"Semalam, sebuah akhbar di Amerika Syarikat melaporkan penyanyi lagu Beat It akhirnya sudah memeluk Islam di kediaman seorang rakannya di Los Angeles, pada minggu ini. Laporan itu berkata, upacara itu berlangsung di kediaman pemuzik album Thriller, Steve Porcaro dan disaksikan beberapa rakan seni lain termasuk pendakwah Yusof Islam atau Cat Stevens. Sebelum ini, Michael adalah bekas penganut mazhab Kristian Jehovah's Witness. Difahamkan, Michael, 50, mengucapkan dua kalimah syahadah di depan seorang imam yang dijemput ke upacara bersejarah itu. Michael kemudian bersetuju menggunakan nama Mikaeel, iaitu salah nama malaikat dalam agama Islam..

Sebelum ini, abang Michael iaitu Jermaine Friday, terlebih dulu memeluk Islam pada 1989 dan sejak itu penyanyi lagu Heal The World itu mula menunjukkan minat terhadap ajaran Islam.
Satu ketika, selepas Jermaine pulang dari Tanah Suci Makkah, dia menghadiahkan Michael beberapa buku tentang ajaran Islam dan pada saat itu Jermaine semakin yakin bahawa satu hari kelak, pintu hati Michael akan benar-benar terbuka untuk menjadi seorang muslim."



4 comments:

hanimichi said...

aku cuma follow dari album thriller (sbb abg aku minat giler) sampai le album black & white, pastu aku dh x brapa minat sbb byk sgt kontroversi..
apapun, Al-Fatihah buat arwah..

Afzan said...

ko ada baca kontroversi psl kematian die tak?

Miss PIJAOSIX said...

yang aku tau die maybe mati kene bunuh..wallahualam...

michi..kire ko leh aa buat moonwalk dance eh..heee

hanimichi said...

moonwalk?? hahaha..penah la buat masa kecik2 dulu tp huduh bebenor..ahaks!

erm, aku dengar gak yg doc dier bersubahat dlm komplot pembunuhan nih..aku rasa main reason is bcos dia muslim..so bila owg yg ada jutaan peminat jadi muslim, ape yg org kafir rasa..mustila tergugat + risau + tumbuh tanduk kan..hmm...jeng jeng jeng..






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..