Monday, January 31, 2011

Merawat HATI dengan DIA

Dalam pada aku merawat hati yang kian tertipu dik perasaan yang serba macam persoalan, aku gagahkan diri untuk membelek salah satu benda kegemaran aku. Yang dah lama aku lupakan. Yang dah lama aku tak belai. Yang dah lama aku tak mandikan.

Maafkan aku pokok kaktus. Aku lupa. Hati berbunga bile aku dapat gantikan rumah lamamu dengan yang baru. Selesa tak duduk dalam pasu besar? Hehehe..


Madah Berhikmah : Keluarlah ke tempat yang lapang, lihatlah kebun-kebun yang indah, dan perhatikanlah ciptaan Maha Pencipta.


Dari AKU,

Friday, January 28, 2011

Pelarian mencari sebuah PENYELESAIAN

Hari tu aku menangis bagai nak gila. Aku takot aku buat benda tak betol. Aku risau aku tak dapat nak selesaikan semuanya. Semua benda aku nak kena pikir. Aku mencarut tak tentu pasal gak. Dalam aku mencarut tak sudah tu, aku pujuk hati dengan berzikir.

Kini, dengan semangat kepahlawanan Melayu cucu Pak Talib ensem, aku harus bangun, harus bangkit. Benda dah nak jadi. Selagi aku duduk dalam masalah tu, selagi itu aku akan dihimpit masalah. Mak aku kate, semua masalah ade jalan penyelesaian. Betol tu mak.

Masalahnya, betul kuat ke aku nih nak setelkan semua...?

Pelarian baru nak bermula....DOAKAN AKU TEMAN....!!!



Nota Hati : Aku puas dengan segala pengakuan. Aku redha. DIA lebih mengetahui mana yang baik untuk aku.


Dari AKU,

Thursday, January 27, 2011

Mencari Kedamaian HATI

Tumpul dah otak nak menulis kat sini. Setumpul mana pun otak aku sekarang, aku kena jugak lawan. Aku berterima kasih pada kawan-kawan yang datang melawat blog nih. Ade yang aku jenguk kembali tanpa memberikan jejak. Membaca entry yang sudahnya aku tekan butang pangkah.

Aku mintak maaf. Berat mana dugaan aku. Aku kira berat lagi dugaan penulis blog ini.

Dari AKU,





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..