Monday, January 31, 2011

Merawat HATI dengan DIA

Dalam pada aku merawat hati yang kian tertipu dik perasaan yang serba macam persoalan, aku gagahkan diri untuk membelek salah satu benda kegemaran aku. Yang dah lama aku lupakan. Yang dah lama aku tak belai. Yang dah lama aku tak mandikan.

Maafkan aku pokok kaktus. Aku lupa. Hati berbunga bile aku dapat gantikan rumah lamamu dengan yang baru. Selesa tak duduk dalam pasu besar? Hehehe..


Madah Berhikmah : Keluarlah ke tempat yang lapang, lihatlah kebun-kebun yang indah, dan perhatikanlah ciptaan Maha Pencipta.


Dari AKU,

12 comments:

OLick SyaSya said...

makin sihat pokok2 dye..cm tuan dye jgk..lalala

Encik MamaT said...

bermotivasi skali :)

aliza said...

wahh..mesti si pokok suke sbb dapat umah yg lagi besar.hehe

AH7 said...

bagus2...xtvt yang bermanfaat...hehhee

AngahSayang2314 said...

kenapa bermuram durja...semenjak dua menjak nie..kak pija...????

biskut said...

merawat dan sekaligus menghiburkan hati...tenang melihat ketenangan.

velasrizal said...

tak aci ni bkn berkebun..beli suma dh letak dlm pasu..

Jom Register Dengan HeartBeat !

zai said...

wow..pokok berduri...cantik kaktus!

Cempakamelati said...

Ya, lebih baik membelek pokok bunga dari melayan hati yang lara.

Maya said...

syukurlah Pija dah kembali ceria :)

~ PIJA ~ said...

hi ALL..

alhamdulillah....aku makin tenang...!!

Sephi Sephia said...

Setuju dengan kata-kata hikmah tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..