Friday, October 5, 2012

Dunia dan cabaran

Dunia dan cabaran memang tak dapat nak dipisahkan. Macam isi dengan kuku. Nak tak nak kena hadapkan jugak. Jom kita berpikir sikit - bepikir diluar dari kotak. Agak-agak macam mana cabaran di alam yang kekal? Percayalah tak kalau aku cakap perjalanan kita kat dunia kekal ni tidak sesukar perjalanan kat dunia sementara. Sebab Allah janjikan sesuatu yang indah untuk umatnya.

Yang menjadi kecut perotnya adalah perjalanan menuju ke alam kekal ni. Kesalahan kite akan dihitung biarpun sebesar zarah. Kite akan dihukum dengan secukup-cukupnya. Dah bersedia ke? Jujurnya aku belom bersedia. Ya Allah, ampunkan aku. Bantulah aku - sekurang-kurangnya aku tak buat dosa-dosa besar yang kau benci.



Adeh. Inilah bahana kalau tulis blog hari Jemaat. Keinsafan menusuk ke sanubari. 

Dari AKU,

2 comments:

nur said...

MASIH BANYAK BELUM BERSEDIA.. TAPI TAK JUGA NAK BERSEDIA.. HAIH.. CAMNE EH PIJA?


JOM JOIN GA BE NUFFNANG

Miss PIJAOSIX said...

@nur sukar sebenarnye nak jadi orang benar-benar sedia menuju mati

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..