Monday, July 16, 2012

Kota Kinabalu, Sabah

Rentetan cerita aku kali ini adalah masa aku baru sampai dari Terengganu dulu.

Tak sampai 24 jam aku sampai opis, aku mesti ke Sabah pulak atas urusan kerja. Sebenarnyer penat tapi disebabkan aku tak penah jejakkan kaki ke Sabah lagi, aku gagahkan jugak untuk mempersiapkan diri ke sane. Macamlah kalau aku kate tak nak pergi - bos aku mau layan.

Kali ni aku pergi sebab nak demo `magic map` untuk perasmian bangunan baru KPKK at Kota Kinabalu. Kali ni aku pegi berdua jer dengan Azreen. Bestnyer kalau Jason boleh join sekali.

Aku gerak dari opis petang, sampai sane malam. Dah rezeki kiteorang dapat duduk resort memang tebaiklah. Dah la mengadap laut. Huh, bersyukur sesangat.


Esoknyer seharian aku di KK. Memang hapenning. Lagi-lagi booth sebelah MCMC adolah Finas. Lagi menyakan bile Azli Senario yang handle booth tu. Chairman pun turun. Malamnyer aku sempat ke Pasar Filipine shopping amplang, broch dengan gelang ole-ole buat family aku jer.




Ikutkan nak la merayau sampai ke Kundasang bagai. Panjat Gunung Kinabalu ala-ala Akasyah dengan Tiz. Tapi apakan daya hari Ahad tu jam 10 pagi dah kene gerak balik. Aku dah tanamkan dalam jiwa sanubari ni - one sweet day nak sampai lagi untuk cuti-cuti satu Malaysia.

Sebenarya, aku bawak kamera DSLR ke sana. Punyalah ghairah amik gambar. Sekali masa nak transfer, memory card aku corrupted. Aduh, macam sial rasanyer. Nasib baik ade cebisan gambar yang aku amik gune Tab.

Aku rasa itu jer kot untuk cerita jenjalan aku sambil kerja. Best wo.


p/s : hidup akan jadi sangat indah bila kita tahu menikmatinya. InsyaAllah


Dari AKU,

2 comments:

Shila said...

Seronok betul jenjalan..!

tp part memory card corrupt tu, sgt sedih...

Suara Kalbu said...

Wahhhhhhhhhhhhhhhhh...seronok kan dapat jalan-jalan semua ditanggung beres ? Walaupun pergi atas urusan kerja :-)






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..