Monday, August 15, 2011

Fenomena IMAM MUDA

Suaranya lunak. Bacaan pun sekadar surah-surah lazim. So, jujurnya takde la kepala otak aku menerawang sangat ke tempat lain disebabkan dek bacaan yang terlalu panjang. Betapa susahnya aku nak menjage khusyuk dalam solat. Ermm...

Macam biasa selesai 4 rakaat pertama, sessi tazkirah akan dimulakan. Kebetulan aku berada di barisan yang agak depan. So, aku memang nampak jelas la sapa yang akan sampaikan tazkirah malam tu. Macam kenal muka mamat ni. Pastu aku dengar sok sek makcik2 kat depan tu dok kate 'imam muda'...'imam muda'...

Aku perhatikan betol-betol. Erm, memang dia. Salah seorang peserta iman muda musim kedua. Tak silap aku name dia Najdi. Agak kecik molek dan masih terlalu muda. Tapi aku suke cara die menyampaikan tazkirah. Jelas dan bersahaja.

Yang bestnya dapat tengok budak-budak ni beratur nak bersalam dengan imam nih. Sampai ada yang salam dua tiga kali. Betapa kanak-kanak sekecil umur 5 6 tahun mengenali imam ni. Ada tu siap jerit. " Ibu, adik dah salam dah imam muda. Nanti nak salam lagi ye bu". Takde lah depa dok kenal sapa Shahir, sapa Hazama dan sapa Stacy. Hehehe..

Cuma yang tak sedapnya bila aku sempat mendengar ada dikalangan jemaah perempuan sebok nak mengambil gambar togeder-geder. Adoi la. Agak-agak lah. Kat surau ni beb.




p/s : Macam mane pulak la dengan rancangan Ustazah PILIHAN..


Dari AKU,
http://pijaosix.blogspot.com

9 comments:

hye, olicksya here :) said...

wah bilakah..omg..malang nya sy dah dpt mc seminggu...huk3..

p/s:sempat x kenyit2 mate

Miss PIJAOSIX said...

olicksya -> tak sempat la yang...mcm tak matang je lagi nak dikenyitkan..

p/s : sabtu malam die mai...hihii

ieda said...

ekekkek ini memang betul2 demam imam muda .. sampai 2-3 kali nak salam ekek :)

CHENTA said...

hebat!!! tunggu la akhil havy lak dtg...tp bukan sebagai imam...tapi untuk program..CUBAAN. heeee

Prince Halilintar said...

amboi2..pantang imam mude dtg ye..

tu belum prince dtg lagi tu, prince pon imam yg masih muda jgk..kahkahakah:p

blog-tips-kurus said...

syukur saye berpeluang terawih dgn seorang tahfiz Imam Muda ni. tak teringin pon nak b'gambar-betulkan niat. hehe! :)

ghost writer said...

baguslah kalau kanak-kanak lebih berminat nak kenal imam muda.sekurang2nya pengaruh tuh bagi kesan baik pada kanak2 tersebut.

Bidadari Syurga said...

tak bekersempatan nak tgk imam muda... heeeeeeeeeeee

dhiera said...

ini menunjukan rancangan imam muda juga mendapat tempat dikalangan kanak-kanak ni~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..