Friday, July 22, 2011

KAWAN

Ade orang tanya aku. Apa makne kawan pada aku? Aku jawab ringkas je lah. Kawan pada aku bukan seorang yang putar alam, bukan seorang penipu, jujur dan ikhlas, tak baik sangat pun takpe pada aku tapi jangan depan aku pijak semut pun tak mampus. Tapi, belakang aku, kaulah orangnyer.

Aku sebenarnye banyak dah kenal org penipu nih. Tapi, aku jenis malas nak tanye. Kadang-kadang naik mual tengok muke dia yang takde rase bersalah tu. Biarlah dia. Satu hari sok, bile kau sedar, betapa kau bersyukur dapat kawan macam aku. Cewah..

Sebenarnya aku punya hati yang agak lembut. Orang tipu aku banyak mana pun aku bleh terima lagi. Paling-paling pun aku menangis. Tak pun aku maki ko dalam diam. Yang sudahnya aku tersedar sendiri. Aku pun mungkin bukan kawan yang bagus pada dia.

Satu yang aku tak boleh terima bila ade manusia yang menggunakan alasan kebaikan untuk MENIPU. Hentikan lah..


Dari AKU,

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..