Friday, December 31, 2010

Selamat Datang 2011

Selamat tinggal 2010.

Masa terlalu cepat berlalu. Pejam cilik pejam cilik, dah nak masuk tahun baru. Umur pun dah masuk alam senja nan merah. Itulah kitaran hidup. Nak tak nak, kenalah hadap. Kalau tahun berganti tu dapat kembalikan hari muda, aku pun nak.

Pusing balik ke tahun ini, banyak perkara manis yang terpahat kat dalam kepala hotak aku. Antara yang manis adalah kelahiran Firqan Ar-Rayyan pada 10 Feb 2010. Masih bulan yang sama, adik aku alang selamat bertunang dengan Cipong. Dah nak kawin pun minggu depan. Jemput datang tau. Tarikhnya, 9 January 2011.

Memori manis terpahat lagi bile aku berjalan-jalan ke Bukit Merah Laketown . Seronok pergi sini. Memang segar kepala. Takde nak pikir apa-apa dah. Penghujung tahun baru-baru ni aku sempat lagi bercuti. Tak sempat lagi nak cerita kat blog. Nanti lah. Bile dah lama bercuti, macam karat je otak nak mengarang.

Perkara PAHIT untuk tahun ini?
Erm..alhamdulillah, takda yang terlalu pahit untuk diceritakan. Takat dugaan-dugaan kecil tu biase. Sapa yang takde masalah.

Kalau dah masuk tahun baru, benda biase orang akan tanya, apa azam ko kali nih? Dengan bangga aku jawab, tahun ni aku berazam nak masuk keje on time, nak kumpul duit banyak-banyak, nak lebarkan kepak berniaga.

Itu sahaja. Doakan aku. Dan Selamat Datang 2011.

Dari AKU,

9 comments:

Sachi Asukai said...

welcome 2011!

Sephi Sephia said...

Selamat tahun baru ya.
Semoga ceria selalu dan semoga impian akan tercapai.

^_^

NuSaNa NoSa 91 said...

akak.. akak jemput kitorg dtg kenduri kawen adik akak tuh.. tp, mana alamatnya?? cam ajak2 ayam je.. tehehehehe~ gurau je.. jgn mrh~~ ni tahun baru fool~ hahahaha~ peace~ ^_^

biskut said...

wah tak tahu kalau pija dah ada baby...hihi

dapatkan apa yang tak dapat tahun yang sudah...impian tak boleh diraih dalam masa yang singkat.hepi niu yar pija.

Qaseh dalia adelia said...

selamat tahun baru sis pija..wish u always hepy..muahhhh

nur said...

hny

HaNTwO said...

Selamat tahun 2011 juga buat cik Pija :)

Amy Syaquena said...

Happy new year..

AngahSayang2314 said...

epi new year

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..