Monday, December 20, 2010

Rasakan dan Hadapkan

Itu lah. Dulu terhegeh-hegeh nak kan harta orang. Tanah yang bukan namanya tercatat nama ko pun, sebuk ko nak mintak. Tak tahu malu. Dasar muke tembok nak mampus. Memeras ugut. Membuat kacau bilau. Memaki hamun. Pertalian sedara ko tolak tepi. Janji hati ko puas. Janji kau dapat apa ko nak.

Tapi sekarang, tak sampai beberapa bulan, hidup ko kian melarat. Dihalau dari rumah sendiri yang ko sebuk megahkan tu. Baru kaya sikit hidup nak sombong. Mintak lagi harta orang. Padan muke ko sangat-sangat.

Doa orang teraniaya tu makbul. Ingatkan pembalasannya, diakhirat kelak, tak sangka pembalasan yang ko dapat secepat ini.

Puas hati aku. Dalam hati aku memanjatkan syukur. Alhamdulillah. Allah itu maha adil.

Dari AKU,

10 comments:

Novelgurl said...

blsn tu pasti cpt atau lmbt.

Encik MamaT said...

kesian gak tu.. sedara ko gak tu....

NuSaNa NoSa 91 said...

xske org camni.. dh ramai keen jumpa org camni.. rasa cm nk bunuh2 je.. huk3~ nk watpe dikejar sgt harta tuh?? bukn bleh bwk masuk kubur pon.. krn harta, pertalian saudara diputuskn, mak ayh xdihirau.. apa nk jd?? T___T

~ PIJA ~ said...

en.Mamat -> die bukan sedara aku. Harap maklum...

keen -> memang, pelik dengan orang mcam ni. kalau lah harta boleh bawak mati..lagi teruk agaknye..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

erm..tak tau nak komen..

psst..cun header baru!

HaNTwO said...

huhuhuhu garangnya...sabar yek!!

Lizzie Yasmin said...

marah betul tue.. kita tukang sakit hati tak payah gaduh2 nak memekit.. tuhan sendiri dah tunjuk balasan tue...

OLick SyaSya said...

saya tahu sape..waa pdn muke dowg..2 a.. Allah tuh nak tunjuk kjp je..
semoge dowg kembali ke pangkal jln...

nur said...

pija
apa kisahnye..
tapi betulla.. doa org teraniaya ni cepat makbul
ALL IN ONE

~ PIJA ~ said...

Nur -> kisahnye, berebut harta..itulah penyakit org melayu..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..