Thursday, December 23, 2010

Kisah PMR

Baru nak perasan yang hari ni keputusan PMR keluar. Aku bukan ada adik yang amik pun. Rata-rata yang aku dengar dapat result gile gempak. 5A, 6A, 8A siap 10A pun ada. Dalam kepala hotak aku terpikir, punye mantap kepala hotak budak-budak sekarang.

Mantap macam mane pun jangan bunuh orang ye dik. Budak sekarang ni banyak sangat pandainya. Cinta kene tolak pun ko rodok orang.

Berbelas-belas tahun dulu, aku adalah generasi kedua yang mule ambik PMR mengantikan SRP. Tah berapa subjek pun aku tak ingat. Lapan kot. Aku ni gile main-main masa PMR. Antara pelajar yang diharapkan boleh menaikkan nama sekolah kununnya lah tapi hampeh sudahnya. Hahaha..

Kalau dah pemalas, dan pemadam tu aku jadikan sebagai penentu aku nak tandakan A,B, C atau D dekat kertas jawapan, mana mungkin aku dapat keputusan cemerlang.

Ye, aku hanya mendapat 2A. Cukuplah. Kerana kegagalan PMR aku tersedar. Masa SPM sunguh-sunguh sikit lah dari sebelomnya. Akhirnya aku berjaya mengenggam segulung ijazah. Aduhai ayat, tak boleh nak blah.

Aku dapat masuk UiTM di hatiku. Syukur, alhamdulillah.


Dari AKU,

10 comments:

Cik Liyana said...

punca kejayaan tak terletak di pmr...hehehehhe boleh berjaya tak kira bila pon..yg penting kehendak & usaha


GOSIP GETAH : GIRLFRIEND KHAIRUL FAHMI

Encik MamaT said...

pmr takpa lagi.. spm tu kena pulun sikit.. lagipun.. zaman sekarang ni budak2 terlebih pandai...

abgreds said...

ko lagi terre dari abg ko ni...haku nih dah ler tak pass master, ada ati nak amik mastercard haha.. ko jangan ikut peel abg ko ni pija..

NuSaNa NoSa 91 said...

hebat~ betul tuh.. jadikn kegagalan yg lalu sbg pendorong utk kita lebih berusaha.. ^_^

velasrizal said...

woot.. de header baru..ajar cmne nk wat

Password Paling Popular Di Dunia

Kamil ace said...

pmr bkn boleh pakai bwt keje pun :P
tp penting la jgk..hehe

LiLohOnEy said...

thanks visiting mine.

salam knl :)

Suara Kalbu said...

Pija,

Ida dulu PMR dapat 5A je. Menyesal gila pastu bila SPM dapat lah belas2 agregat tapi kesudahannya, baru skrg nak buat ijazah.

Kesimpulannya, hidup ni tak selalunya akan jadi mcm apa yang kita rancangkan

HaNTwO said...

huhuhu dapat gak masuk U, daripada pokcik ni takat poli je :(

aibaks said...

budak2 zaman sekarang makin maju sbb tu depa pulun semua A.. tp ko da dapat degree.. tinggi da tu... tahniah la pija!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..