Thursday, December 2, 2010

Kerana KANGKUNG & 2 PAGI

Cakap pasal kangkung, aku jadi trauma. Pukul 2 pagi tadi, aku terbangun dari tidor, tibe-tibe perot rase macam masuk angin. Membelit sini membelit sana. Memulas tak ingat punye. Rase sakit tu sampai ke pinggang. Aku cuak dah. Tak naklah sakit macam hari tu.

Tak tahan dah rase, aku bangun laju-laju - terus cari balen ubat hari tu. Aku telan ubat sakit perot. Aku telah ubat buang angin. Tak sampai seminit telan ubat, aku dah rase nak muntah. Belom sempat lari ke tandas, amik ko, aku termuntah kat tepi katil.

Mak ko..kangkung je semuanya.

Aku msg member. Aku msg mak aku. Aku tahu dieorang mesti dah tido. Tapi apa salah cube nasib. Mak takde respon. Member ade respon.

Kata mak : Jangan makan kangkung dah, kangkung tu angin
Kata member : La, kangkung angin la.
Kata aku : Sedap tu kangkung....Lagi-lagi kalau masak kangkung belacan!!!!

Dah puas muntah, aku baring. Perot rase lega sikit. Aku suruh member tu tidor. Kesian lak, sok dia kerja. Tinggallah aku terkebil-kebil. Aku tutup kipas bila kaki dah rase sejuk semacam. Akhirnya aku tidor balik dalam pukul 5 pagi.

Selamat aku period. Kul 8.30 pagi baru aku bangun. Ikotkan hati aku nak MC jerk. Tapi memikirkan aku kene submit design macho aku tu, aku gagahkan diri. Semalam tengahari aku lunch nasi campur. Ade ayam goreng ade sayur kangkung. Hehehe..



p/s : Nampaknya aku kena berhati-hati memilih makanan since aku tak boleh makan benda-benda berangin. Hari tu PETAI. Oh, sedih bila kene berpantang..!

Dari AKU,

13 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam
elakkan kangkung dan benda yg berangin lain2 juga ye

Lizzie Yasmin said...

liz, kangkung boleh lagi, tapi kalu kobis, toge, nangka, kacang panjang n kentang.. mmg tak der maaf.. on the spot.. sakit kaki.. sob sob..

Encik MamaT said...

hehe... makanan berangin tu ok lagi.. kaalo naik angin ngan buang angin tu aku tak tahan la..

yott said...

my emak pun ckp yg sama..kangkung angin..sstngh orng x sesuai mkn

zai said...

rugi kan dah stat kene pantang..tp kangkung memang angin..aku plak xleh mkn pucuk ubi..tp aku tala ajer..leps2 tu sendirik tanggung r..kuang3

MIZZ JAJA said...

xsk mkn kngkung sbb bau!..klu tringt crite ade 0rg tmkn lintah sbb mkn kngkung lg geli...

biskut said...

masa kecilku,kalau bapaku sediakan sayur kangkung aku selalu menangis dimarahi tidak mau makan kangkung.Tapi saat sudah dewasa,ternyata kangkung itu enak dan menyelerakan.rugi hidup makan berpantang..

velasrizal said...

gula2 berangin blh mkn tak..

Kadar Baru Diskaun Saman Trafik Polis Di Raja Malaysia (PDRM) Bermula 1 Disember 2010

OLick SyaSya said...

la br sy tawu kangkung 2 angin upe nye


tapi kangkung belacan mmg sedap..

auuu..lapa nye...adehh

aibaks said...

siap bug gamba kangkung belum hancur tuh.. haha.. gile la kau ni pija.. makan tak kunyah ke? hehe

Qaseh dalia adelia said...

sis...oowh dalia trauma ngan kangkung sbb satu cerita lah..huwa2...takut nak makan kangkung

NuSaNa NoSa 91 said...

owh~~ ada gk ea org kena pntg mknn angin2 nih?? =.=
btw, sila jaga pemakanan ye pija~ kang sakit plak.. huk3~ ^_^

HaNTwO said...

hahahah ni mesti bedal je ape yang didepan mata kan???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..