Wednesday, December 22, 2010

Bile sudah jodoh..Duda dan Janda disatukan


Ada je yang sibuk-sibuk kat facebook tanya aku bila aku nak kahwin. Tah berapa kali dia nak tanya. Siap perli-perli lagi. Tak kisah pun apa niat ko, baik atau buruk, aku dah malas nak jawab. I have no idea to talk about it. Lagi-lagi tengah bulan mengambang nih. Hahaha..

Hah...Lupekan..

Yang pasti aku nak cerita pasal kawan aku masa sekolah dulu. Dua-dua ni aku kenal. Yang perempuan satu kampung dengan aku. Memang rapat jugak lah. Yang lelaki anak cikgu kat sekolah aku dulu. Pernah sekelas tapi tak berapa nak rapat.

Dulu mase sekolah, dua orang ni pernah bercinta tapi putus.

Dua-dua bawak haluan dan berkahwin dengan pilihan hati masing-masing. Yang perempuan dapat anak 4 orang. Yang lelaki tak ada anak. Bertahun tak jumpa dan bila bertemu, masing-masing dah bergelar single yang memegang status janda dan duda.

Allah telah menetapkan jodoh mereka. Akhirnya, mereka kembali menyemai kasih dan selamat diijabkabulkan pada 18 Disember 2010. Sorry fren, aku tak dapat datang sebab waktu ko buat tu terlalu pagi.

Iklas dari aku, moge kau berbahgia hingga ke akhir hayat. Buat Faizul, steadylah bro, dapat anak segera, 4 orang lagi. Heheehe....


Dari AKU,

9 comments:

Nazz@Purple said...

kalau dh jodoh..cam tu la kan..=)

NuSaNa NoSa 91 said...

dh suratan jodoh diorg..
btw, biasa la tu kak.. makin besar, makin giat tnya bila kita nk kawen.. ingt senang ke nk kawen, bleh men cekau je sape2.. ha3~ emo jap~ peace~ ^_^
btw,semoga mereka berdua dan akak juga bahagia~ ^_^

Lizzie Yasmin said...

mmg dah jodoh dorang kot.. kuat beno tarikan tue... Happie For Them too

nur said...

pija
betula kalau jodoh dah termaktub begitu..

ALL IN ONE

Encik MamaT said...

dah memang ditakdirkan untuk bersama.. memang ada hikmah... jodoh itu antara rahsia Allah.... belum kawen orang sebuk tanya bila nak kawen.. dah kawen jadi mcm aku lak.. bila nak ada anak... ciss....

cik ateen said...

wah..tu mmg btol2 jodoh tu..
hehehe..
kunjungan dari housemate mu..
:)

Qaseh dalia adelia said...

kita xmmpu menduga apa yg berlaku pd masa hadapan..kalu ada jodoh pasti ketemu jua wpun untuk kedua or ketiga kali...hehehe

Ila Zakaria said...

dah jodoh... bertemu.. berpisah...tapi kalo dah jodoh bersama juga... ermm..ttg org nak tanya tu abaikanlah... bak kata encik mamat lom kawen tanya bila nak kawen.. dah kawen tanya bila nak beranak... ingat anak tu mcm beli air tin kat mesin tekan2 tu ke...masok2 duit...tekan2 kuar seketol... kalo gitu aku pon nak... pendek kata semuanya telah ditetapkan... Allah dah tentukan bila ko nak kawen...bila ko nak ada anak dan bila ko nak meninggalkan dunia yg hanya pinjaman ini.... jadi bagi yang suka menanya tu.... pikir2lah perasaan org lain sama...

Suara Kalbu said...

Jodoh maut tu di tangan Tuhan. Tak siapa tahu apa yang dia rancangkan utk kita.

Ida dulu pernah hadapi halangan besar dalam hubungan hinga nak diputuskan tapi alhamdullillah.. Allah tetap satukan kami

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..