Tuesday, December 21, 2010

Bikin PANAS engkau ye.

Pagi ni liat sangat-sangat nak bangun. Kepala hotak dah set bos aku takde. Perot lak memulas macam mintak ditenyeh-tenyeh dengan iron. Kang melecur pulak kalau nafsu serakah tu aku turutkan. Aku gak yang cacat nanti.

Dalam keadaan lemah longlai, aku gagahkan jugak bangun. Nak iron baju. Bukan iron perot ok. Dalam keadaan aku macam ni, mood aku boleh jadi macam-macam. Aku lebih suke berdiam diri dari aku cakap bukan-bukan yang tak pasal-pasal tahi telinga yang lama dah bertapa kat telinga boleh automatik gugur.

Aku tengah bengang dengan seorang paria nih. Aku dah hantar baju tu 3 minggu lepas lagi. Satu minggu siap katanya. Minggu depan tu aku datang, die kata ahad malam. Ahad malam aku datang, dia kata minggu depan.

Betol berbelit lah ko nih. Masa tu aku mampu lagi tersenyum. Ko pun tersenyum aku tengok. Manis betol. Masa tu, aku takde apa-apa rasa lagi.

Minggu depan tu aku datang - hari Sabtu, ko kata Ahad tengahari. Bila ahad petang aku datang, kau kate Selasa pulak. Woiiiii..........!!!! kap alip ya nga. Betol cibai la ko nih. Boleh ko cakap betol-betol tak bila ko boleh siapkan. Ko ingat aku suke ke nak mengadap kedai ko.

Hari ni aku kasi kata putus. Kalau ko tak boleh siapkan, ko cakap. Kalau ko belum jahit, bak sini balik baju aku. Duit aku dah bayar full.

"kaka..jam 9 siap"Aku pegang cakap kau. Tak siap, aku cakap bahasa urdu nanti. Tunggu..


Kata Hati : Sakit perot nih


Dari AKU,

19 comments:

apek poyo said...

huh!!! kalau den ni..dah lamo den koling kan yo..cilako

Encik MamaT said...

marah btol ko... terer gak ko eja guna jawi... hehe.. adeh.. langsir aku dah 2 bulan dah ni... bengang2...

Unknown said...

belasah jer pija..hehe..

Kak Amy said...

As'salam..

sabar2 jangan angin2 jangan marah2.. be cool ok..

p/s : jom tinggalkan detail diri di sini

http://sinarraudah.blogspot.com/2010/12/jomm-kongsi-detail-tentang-diri-anda.html

Mohamadazhan.com said...

amek balik jahit sendiri.hehe

nur said...

pija
sabo ye sabo..
kang kalau tak siap pukul 9.. iron je perut dia tu.. heheh
ALL IN ONE

Unknown said...

keluarkan jer semburan gas gunung berapi kat tukang jahit tu...

ghost said...

nanti aku ajar ko cakap bahasa telugu..dia faham gak tuh.malayalam pon ok gak lau ko nak guna.hahaha!ganas ko ek..apa kata ko iron jer senyuman paria tuh.

Kak Amy said...

As'salam pija..

amy datang sini di malam hari just nak aksi tahu amy tag pija untuk segmen jom berkenlan..nie linknya ye..http://sinarraudah.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan.html

Miss PIJAOSIX said...

hi all...

sebelom kul 9 malam die dah siapkan.
Nasib baik die buat baju tu cantek sangat..Hihiii..aku puas hati..

aku marah sebab die ckp berbelit-belit..Baju tu pulak aku nak hantar jahit manik.

nazirulhazwan~ said...

fuh, betol punye panas ni.hehe

ANIS HJ SUKARTI said...

uissshhh.. kalau mcm tu sape tak naik hangen. kalau sya kan memang dh kasi berdas2 tembakan dah. kira akak ni penyabar jugak la..

HaN WarreN said...

huhuhu garangnya....xpela janji baju siap dengan sempurna dan cantik...

No name said...

dah siap ke belum hari nie.. klu tak siap jgk, mneh saya tolong fire...

Miss PIJAOSIX said...

Liz -> siap da malam tadi...hihiii

NuSaNa NoSa 91 said...

iron perut?? ha3~ best tuh.. tp, bhy.. xdigalakkn.. huk3~
perghh~ mmg best klu bg sedas penumbuk kt org munafik tuh.. tehehehe~ ^_^

Miss PIJAOSIX said...

keen...koling ni mane tahu ape erti munafik....hahahhaha

nur said...

pija
preview baju tu nanti ye.. pas jait manek tu

ALL IN ONE

Cik Liyana said...

cik pija sayang !

terima kasih sebab follow ! sila amik award yer !






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..