Monday, November 22, 2010

Jogging


Lama tak jogging. Lama tak buang lemak tepu yang ada kat dalam badan ni. Bukan sebab nak maintain je, tapi kalau bersenam ni orang kate badan akan jadi segar dan sehat selalu. Kekdahnya, jantung tu akan sentiase dup dap dup dap. Senang cerita memang bagus lah untuk kesihatan. Lagi-lagi sejak umur dah pun menginjak ke alam senja nih.

Dulu boleh kate tiap-taip mingu jogging. Sambil cuci mata, cuci minda dan kemudiannya aku pergi lak melantak nasi lemak kat Restoran Gembira kat sek 3, Shah Alam tu. (Dah buang lemak pastu masuk balik, ish ish) Tapi, Sedap beb. Hahahaa..Teh tarik die pergh meletop. Glemer kedai nih. Siap masuk paper bagai..

So, petang semalam aku pergi lah jogging kat Tasik Shah Alam tu dengan member. Aku suke pergi tempat ni sebab ramai orang. Suke tengok gelagat family. Ade gak gelagat memintal jari jemari. Siap tarik-tarik hidung. Belum lagi yang tumbuk manja-manja tu. Lantak korang lah nak buat aper pun. Hehehe..

Semalam aku tak lari sangat pun. Just berjalan keliling tasik jer. Balik tu kaki rase tak sedap skit. Ni lah penangan kalau tak buat senaman ringan dulu.

Kata Hati : Nak jogging lagi next week. Sape nak ikot?

Dari AKU,

8 comments:

OLick SyaSya said...

cewah..i ari sabtu dekat bkt jalil..

** nie nk majuk nie..ambik la award i bg tuh..**

biskut said...

joging-berlari dengan rentak perlahan.watch ur step.
berjalan/bersiar-santai dan jangan buat macam lumba jalan kaki..terpeleok nanti..
Jantung-degup biar balance dgn nadi..
Makan-kalau sedap jangan tak bagi abih..ONE MORE!!!haha

nak ikot...hehe

Ila Zakaria said...

kawan yg neman ko jogging tu nama ape? leh berkenalan?..hahahhaha

~ PIJA ~ said...

eca -> dah amik..nanti den karangkan..

biskut -> aku ingat nak jog sambil bawak beskot laaa

ila -> kawan yang ini tak leh nak kenal2..tak rele u..:)

Encik MamaT said...

apsal ko tiru aku ke..... gerammm

zai said...

joging kat tasik S.A?..tempat dating dulu2...tempat joging ngn ko gak dulu..ngn emy pan..ngn ain..byknye kenangan kita disitu..bestkan..sambil joging smbil menggamit memori...huhuu!

aibaks said...

jom! kat mane lu nak jogging? wa tolong bancuh air je la.. hehe

Lulu caldina said...

malas jogging..tp lulu suka mkn..ngee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..