Thursday, November 25, 2010

Bunga Penanggah

Tau tak ape penanggah?

Musim cuti sekolah ni, memang musim mengawan kat merata tempat. Adik aku pun tak lama lagi nak mengawan gak. Tapi lambat lagi bulan satu tahun depan. So, sekarang ni memang bz untuk aktiviti menyiapkan segala keperluan.

Penanggah ni penting bagi sesebuah perkahwinan. Macam kenduri kat area umah aku, memang semangat tolong menolong tu tinggi. Macam duduk kat area kampung. Dari mula sampai abis memang penanggah yang setelkan.

Seronok bile aktiviti macam ini masih dikekalkan...

Biasanya setiap penanggah ni ade lencana sendiri yang tuan umah sediakan. So, aku , mak ngan adik beradik termasuk Eca dah pun siapkan lencana special untuk dieorang. Lencana ini akan dipanggil sebagai Bunge Penanggah.


- Eca yang datang membantu dan menyebuk. Hehee -


- Tada. Siap dah -


p/s : Penanggah dengan Penangal lain tau..

Dari AKU,

20 comments:

Encik MamaT said...

oo... bahasa apa tu... aku igtkan apa tadi... bagus la kat kg ko ada lagi... kat kampung aku takde sangat.. kebanyakan semuanya upah orang je

Lizzie Yasmin said...

kalu saya jadi .. tak mo wit sehinggit.. bunga tue nk 100 leh tak?? hehehe.. keje tak seberapa.. hahahahaha...

:~:Budak Degil :~: said...

dulu mak ayah dak degil selalu dpt bunga penanggah ni bile tolong rewang kenduri..

pastu nanti duit kat bunga penanggah tu dak degil amik beli jajan..
tggl bunge je...ahahaha

Ila Zakaria said...

ko dah simpankan utk aku barang seketul dua lom ni? aku nak gak...ahahaahah

zai said...

pija, ko suwo ila jd tukang bg telur dulu baru leh dpt bunga penanggah..kalo aku jd ketua penanggah, dpt singgit gak ke?

~ PIJA ~ said...

En.Mamat -> skrg ni banyak org buat katering jer..senang katenyer...

LZ -> amboi..pokai pengantin..

BD -> dulu kecik2 mmg berebut nak amik duit..skrg tak eran da..

ILA -> kene jadi penanggah la yang..baru dpt..hihii

ZAI -> ko nak jadi ketua ngan pn Kalasun? she need assistant beb..hahha

Munirah said...

first time dengar word penanggah ;p

Cik Teratai said...

ermm nk tnya??? penanggah ni apa benda...xpenah dgr sblm ni

~ PIJA ~ said...

cik teratai -> penanggah ni individu yang buat keja untuk rewang..sebelum kenduri depa akan tentukan tugas masing2..sape masak..sape itu sape ini...hehehehe

rewang ni ape pulak?

Cik Liyana said...

bunga penanggah? bunga telur ke? eh..jap kalau bunga telur takkan lah letak duit..adeh xpaham..cepat lastik diri sndiri.

biskut said...

ooo..macam tuh.patut lah aku tak tahu.aku payah tol nak gi majlis kawen owank nih.huhu

NuSaNa NoSa 91 said...

erkkk..?? tu syasya kn?? apa hbgn korang berdua ea?? ^_^

bLueSpeCky said...

waa..awalnyer da siap..huhu

HaNTwO said...

eca ngan pija adik beradik ke????

~ PIJA ~ said...

cik lastik -> penanggah itu individu ( orang kuat) dalam sesebuah perkahwinan. Depa ade tugas masing2..

bisk -> pas ni kene rajin2 kan diri g kenduri kawen..

keen --> betol la syasya tu. die bkn adik akak tp bakal adik ipar kalau diizinkan Allah. AMIN..hehee

nora -> kena lah siap kan awal2..tak sampai sebulan da...hehehe..jgn lupe dtg ok.

hantwo -> eh bkn adik beradik..sister in low in future..hehee

daisy said...

kalau tolong org buat keje dapat le upah.he..he..

AngahSayang2314 said...

wah... dalam diam yer.... tak pe yg penting benda2 nie senang jer buat sendiri kan??

angah masa kawen lagi sedih sorang pun tak tolong kena buat 150pcs tue sendiri buat sendiri nak kawen hehehe

nur said...

pernah dengar penanggah ni.. bg singgit je ke..
ALL IN ONE

Cik Bidadari said...

kita suka simpan bunga penanggah nie... memcam design... lalalalalalala... nak? meh bagi kita?

~ Miss PIJAOSIX~ said...

Daisy -> lebih kurang mcm tu la..tapi sebenarnye lebih pada menghargaui bantuan mereka..

AngahSayang2314 -> ala, bkn i laa..

Nur -> standet sehinggit la. Hehee

Cik Bidadari -> tak nak la...hihii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..