Tuesday, October 5, 2010

Good Luck AYIE

Malam tadi tidor tak lah nyenyak mana. Pukul 3 pagi dah dengar mak dengan ayah mengemas buat kali terakhir untuk apa-apa yang patut di bawak. Tengok mana tak cukup. Ayah kata dah rezeki adik. Time ayah dah pencen dia dapat keje gomen. Boleh jugak ayah ngan mak pergi jalan-jalan sambil hantar dia.

Pukul 4 pagi aku tengok semua dah bersiap. Sebelum pergi dia salam aku. Aku cume dapat kuarkan kata suruh die jage diri baik-baik. Tak nak cakap lebih-lebih sebab takut aku nangis..waaaaa..

Sebelum pergi dia cium Rayyan bertalu-talu. Si kenit tu tengah tidur pun. Skit tak bangun, padahal memang kena gomol kaw-kaw mase tu. Mase ni, aku dah rase sebak jugak. Die mesti rindukan Rayyan nanti. Takpe-takper, nanti kiteorg update ngan mms selalu pic terbaru dia.

Chop..chop..rase sedih sangat la pulak. Huh...

Aku tahu dia anak lelaki tapi tetap risau jugak. Pergi dah la sorang-sorang. Tempat orang lak tu. Tapi aku sentiasa doakan yang terbaik untuk dia. Moga Allah permudahkan urusan dia kat sana nanti. Amin..

Mak ada msg kata dah sampai. Dalam pukul 10 pagi dia msg lagi. Katanya dieorang dah ada kat dalam bot menuju ke KAPIT. Katanya, 3 jam baru boleh sampai. Moga semuanya selamat. AMIN..

Dari AKU,

6 comments:

bLueSpeCky said...

ayie dpt keje aper?

~ PIJA ~ said...

keje gomen under kementerian pendidikan...sekali kene posting kat Pejabat Pendidikan Daerah KAPIT, sarawak......Hihiiii

Encik MamaT said...

akak dia yang risau lebih... hehehe... sabar2 ek..

bLueSpeCky said...

oo..hehe..jauh bebenor peginyer

~ PIJA ~ said...

en.Mamat --> ko lagi aku risau kalau kene g jauh2 tau..

Nora --> itu lah..balik nanti ayie pandai la menyumpit..!!

OLick SyaSya said...

alahai sdih nye bc..
pape pn semoge ayie slmt di sane..i love ayie..haha :) :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..