Friday, July 9, 2010

Why GOBLOG PIJA..why? why?

Kenapa ko suke tulis blog pija?

Ermm..aku pun tak tahu napa aku suke menulis. Dulu ade jugak aku tulis cerpen-cerpen pendek. Gaya macam nak jadi novelis je dah. Tapi, macam biasa tulisan aku hanya jadi sejarah lampau nan silam.

Aku pun jenis suke membaca. Kalau baca novel atau majalah, satu hari aku boleh setelkan. Kalau baju buku ilmiah memang take time seket la. Bukan apa, dalam mencari ilmu jangan terburu-buru dan kene paham betol-betol. So, konsepnya tak sama. Hehehe..


Patut ke menulis untuk tujuan negatif. Kalau tanya aku memang lah tak patut. Tapi menulis tu hak individu. Dan penerimaan orang terhadap tulisan kite pun kira hak individu la jugak. Kadang-kadang bile tengah tension or jiwe kacau mule lah nak cari tempat luah perasaan. Rase nak memaki tu da selalu. Sekarang zaman dah maju dah makin canggih.

Facebook ade. Twitter ade. Goblog pun ada. Nak press conference pun boleh. Nak masuk melodi nak luahkan perasaan pun boleh.

Kalau aku, aku mulalah nak bergoblog bagai. Dan banyak jugak posting aku yang beremosi aku masukkan dalam draf. Dah tulis kaw-kaw, dah merintih tahap gaban, dah mencarut segala, timbul pulak rase malas. Tapi puas hati jugak dapat keluarkan ape terbuku. So, aku simpan untuk diri sendiri je lah.

So, lepas ni kalau sape-sape tanye nape aku suke berblog. Salah satu sebab hanya untuk suka-suke. Dan aku suke nak baca balik apa yang aku dah lalui, susah senang selain dari sharing apa-apa info mengarut dengan kawan-kawan. Yang pasti aku memang suke membebel. Sebab tak semua nak dengar aku membebel, so baik aku memcarut kat dalam goblog terindah aku ni.

Marilah kita bergoblog - saja nak promote. Ape segala jadah ko nak tulis aku tak kisah. So, jangan kisahkan sangat apa aku tulis. Tapi masalahnya ada ke yang amik kisah. Hahaha.

Dan, kadang-kadang orang yang cari pasal ngan aku, mungkin orang itu akan menjadi watak dalam blog aku tu, mintak maap la yerk. Itu jam aku tengah emosi. Nama pun manusia. Tak lari dari buat silap.
Sekarang ini aku nak ajak korang semua mengamalkan motto orang yang sentap selalu rugi. Mana tak rugi, silap hari bulan boleh ilang kawan, ilang sedara. Cukup-cukuplah apa dah terjadi.

So, selamat beramal.
Zikir untuk hari Jumaat. "Ya, Allah"

Dari AKU,

5 comments:

~oLick_Ecaa~ said...

sgt2 setuju~~

wan said...

aku menunggu bilakah agaknya masa utk aku berblog.. jeng jeng jeng... hahahaha

tulis pija jgn tak tulis...

tp paling jgn dilupa... mari berzikir.....

zaikodek said...

org sentap selalu rugi....motto terbaik tahun ini..hehehhee
apepun..sok kite berjimbo..alien oh alien...:)

Encik MamaT said...

aku kalo tensen aku suke ckp sorang2... cakap sorang pon boleh mereleasekan tensen... tak caya? cubelah....

~ PIJA ~ said...

eca - i know u alwiz be my side..tq sweetie..

chekwe - aku mmg tunggu kemunculan goblog ko..

zai - betol tu, motto terbaik dr ladang..!!

en. Mamat - tu dah macam saiko jer dah..tp kalau ko da gile ke ape nanti, ko jgn risau - ko tetap dijantungku..hihii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..