Thursday, July 15, 2010

Trend BAPAK lak saman ANAK

Betol-betol dah penghujung zaman agaknya. Semalam aku tengok berita TV3, ada seorang bapak yang berumur dalam lingkungan 60 tahun terpaksa menfailkan saman kepada anak kandungnya sendiri untuk menuntut nafkah cucu-cucu yang merupakan anak pada yang disamannya.

Apa dah jadi? Dan hari ini, aku terkejut lagi dengan berita kat ruangan berita terkini Utusan Malaysia yang berbunyi :

SHAH ALAM 15 Julai - Seorang bapa berusia 85 tahun hari ini menyaman tiga anak lelakinya bagi menuntut gantirugi lebih RM2 juta kerana didakwa dikurung dan dipaksa menyerahkan dua lot tanah kepada mereka, dua tahun lalu.

Baharom Long memfailkan saman itu melalui firma guaman Azmi Taib & Associates di Kaunter Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini pada pukul 10.30 pagi ini. - Utusan


Dua juta tu. Bukan kecik-kecik punye jumlah. Lepas ni ramai laa gadis-gadis kejar bapak kalau menang samannya. Huhuuhuuuu.

Haruan makan anak?

Sumbang Mahram?

Apa lagi?

Semua tu perilaku yang melibatkan hubungan kekeluargaan. Ah, menjengkelkan. Mintah jauhkan. Nauzubilah.....


Dari AKU,

http://pijaosix.blogspot.com

2 comments:

Encik MamaT said...

apa lagi..... ko try la ayat... mana tau dapat ke... kongsi la sikiit....

Miss PIJAOSIX said...

en.mamat: aku nak ayat ko sebenarnyer..!!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..