Wednesday, July 14, 2010

Perempuan dan Kereta


Selalu sangat aku kene kondem dengan manusia yang bernama lelaki bila bersembang pasal kereta ni. Selalu sangat sinis dengan kebolehan perempuan. Bila berdikari dikatanya kita ni belagak sombong. Bila tanya macam-macam dia pandang tersengih-sengih pulak.

"Tu lah orang perempuan, bawak kereta je lah reti. Lain tak tahu.."


Tibe-tiba aku rase macam nak senaraikan apa yang aku tahu pasal kereta:
  • Aku dah expert bab-bab isi angin kereta setelah 3 tahun lebih aku bawak kereta. Amat membanggakan.
  • Kena hantar serbis tiap-tiap 5000km.
  • Tukar minyak gear sekurang-kurang 20,000km.
  • Tahu la jugak nak tengok minyak hitam.
  • Tahu nak tengok paras air kereta dan kasi kereta tu minum. Tengok air batery tak reti lagi. Harap maap.
  • Aku dah tau rupe paras brake pad.
  • Tahu basuh kereta atau hantar cuci bila kereta aku da kotor..hehehe --> paling aku expert..!!
Dari AKU,

4 comments:

~oLick_Ecaa~ said...

DUSTAAAA..kete alog setiap kali i menaiki bersame kekasih i melihat mesti xcuci..samat dlm nye bersih...

hahahaahahahahah..

~ PIJA ~ said...

hahhaha..kat luar mmg kurang bersih..kat dlm ok aper...!!!

Ila Zakaria said...

ada dah harta kita kan yang walo tiap bln aku rasa loya2 nak jumpa encik bank...

~ PIJA ~ said...

ila : memang loya tapi atleast aku amat berpuas hati dengan keretaku. Walaupun harta yang menyusut tapi ia umapama jantung hatiku..pengarang jantung ku..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..