Friday, July 2, 2010

Edisi 2 : From Taiping with LOVE

Ini antara cerita basi yang aku nak cerita bile aku takde modal atau bahan nak cerita apa kat blog nih. Cuti 3 hari lepas telah meninggalkan seribu macam cerita. Tapi tak larat nak cerita satu persatu. Yang pasti akan ada pembalasan pada yang membuat salah. Dan pasti akan ada hikmah di atas segala yang terjadi.

Yang membuat salah, mereka ini macam lupa neraka dan syurga itu wujud. Lantak kau lah manusia-manusia itu. Aku doakan ko dapat pembalasan kat dunia ni jugak. AMIN..!

Berbalik pada cerita yang ade kene mengena ngan tajuk posting aku kali ni. Masa aku pergi Bukit Merah last month, aku sempat merewang ke Taiping. Konon nak cari Mee Udang sedap kat Kuala Sepetang.

First time sampai, aku terkejut sangat. Bandar ni mati. Pukul 9 lebih dah banyak kedai yang tutup. Sampai je Kuala Sepetang, sekali lagi aku kecewa gerai mee udang Mak Jah tutup la pulak. Nampaknya takde rezeki aku dan juga Mak Jah.

Melencong ke Zoo Night Safari. Hujan dah mula turun la plak. Tak kan nak lenjan jugak. Kansel lagi. So, aku pergi next day. Ok la tempat nih. Dan pada siapa yang tak tahu, Taiping merupakan bandar yang menerima taburan hujan paling banyak berbanding bandar-bandar lain di Malaysia.

Bukit Larut - antara tempat yang aku nak singgah tapi tak sempat. Tak dapat nak tengok bunga Tulip. Maybe next time.


(Antara gambar - gambar yang sempat aku ambil sekitar bandar Taiping)


Dari AKU,

http://pijaosix.blogspot.com

5 comments:

Encik MamaT said...

sian ko kan.... jauh2 jalan...

Miss PIJAOSIX said...

ko paling memahami aku en.mamat...!!

bLueSpeCky said...

taiping mmg bndr mati pun..even kuala kangsar yg bndar diraja tu pun dulu kol 8 da gelap..

GADIS INI said...

ala cite mcm tergntung je..
sedekit kekurangan la..

Miss PIJAOSIX said...

eca : tu la, mcm takde mood nak menyambung..ku kehilangan kata2..hihiii

nora : tu la..terkejut gile along mase sampai sane.. paneh je hati cari kedai mkn melayu takde yg bukak. cari mee udang pun tak dapek..alih2 ke mamak jugak...






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..