Wednesday, July 7, 2010

Akhirnya..RM300, kau pergi jua

Dulu aku pernah merintih mintak hadiah berupe 'tayar kereta'. Tapi, rintihan aku tidak dilayan. Walaupun hampa, sedih dan amat keciwa tapi aku tak kisah. Aku hanya merintih dan aku memang dah agak rintihan aku akan dipandang enteng saje. Huhuhu...

Dan, akhirnya aku tukar tayar kereta aku sebanyak dua biji sahaja. Itu pun setelah keadaan betol-betol memaksa.

Pagi senin masa aku isi angin kereta, aku nampak corak-corak menarik dah kuar dari tayar tersebut. Walaupun ianya menarik tapi itu menandakan aku di dalam bahaya. Oh, tidak...!!!!! Sekali driff maupun sekali aku langgar batu, kompem pecah meletop. Corak yang aku maksudkan itu adalah tayar tu siap dah nampak benang.

Kerana sayangkan nyawa, aku call mak mintak tanyakan harga tayar kat sana. So, pergilah aku berangkat ke sana untuk tukar tayar. RM300 jugaklah melayang.

Dan, peneman aku masa tukar tayar kereta adalah bonda, alin dan juga budak kenet si Rayyan. Excited sungguh dia dengan bunyik-bunyik kat tempat tu. Pastu, siap mintak nenen kat mak dia. Haru betol..!


( saat kereta dicabul )

( excited sangat, sampai tak duduk diam )

( tayar oh tayar )

( mummy tak mau kasi nenen eh, isap jari je lah )


p/s : syoknya BELANDA masuk Final. Ramalan ku benar belaka. Tak yah pakai octopus pun.


Dari AKU,

2 comments:

Ila Zakaria said...

mana mitten dia lagi sebelah ni? comel la dia...makin ari makin encem

Miss PIJAOSIX said...

lagi seblah mmg tak kasi pakai..lagi pun lencun die dok isap..kasi bukak, baru puas menyoyot..kasi punting tak reti lak nak isap...anak zapirolll....mcm2..!!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..