Monday, June 21, 2010

Perjalanan MISTIK aku..

Tak reti nak cerita macam mana. Aku tahu pengalaman orang lain lagi power dari aku. Power ke tidak itu bukan masalahnya. Dah 2 bulan aku tidor dalam keterangan. Gamaknya, bil eletrik kat umah aku mesti naik skit dari biasa. Tapi nak buat macam mana.

Tiap kali aku tutup lampu, mesti kene gomol. Senang citer kene himpit lah. Seram. Nak baca apa pun, aku dah rase kelam kelibut. Sekali tu, aku sahur. Nak tidor balik lah kununnya lepas solat subuh. Masa tu dah pukul 6.30 pagi pun. So, selamba la aku padam kan lampu. Sekali die himpit jugak. Ya Allah, ngeri sungguh.

Dulu tak pernah aku kena macam nih. Sejak aku duduk sorang-sorang kat bilik tu aku selalu kena. Itu pun kalau aku tidor bergelap. Aku tanya mak. Mak kate tak tampal apa-apa ayat Al-Quran ke dekat pintu bilik.

Itu jam baru aku terpikir. Biasa aku bubuh surah yassin je kat sebelah bantal. Sejak rumah tu dicat baru memang aku tak tampal apa-apa kat dinding umah atau kat mana-mana pintu bilik. Hari tu masa kemas-kemas rumah nak cat punye pasal, semuanya terbuang. Sampai ke sudah aku lupe nak beli lain.

Aku tak tahu rumah tu macam mana. Dah hampir 10 tahun aku duduk situ, memang tak pernah aku kena teruk-teruk ngan bende mistik ni. Even budak-budak lama cerita macam-macam tapi alhamdulillah tak pernah lagi la kena apa-apa.


Dari AKU,
http://pijaosix.blogspot.com

1 comment:

zaikodek said...

mcm best jek kene gomol..hehehe..bendealah yg himpit ko tu berat tak..mesti jenis jantn miang kan..suke himpit2 org ni..dulu time idup kejenye suke rogol org..bile dah mati kejenye suke himpit org...hantu perogol gamaknye..
buh alquran kat tepi bantal..sebelum tido baca ayat kursi beb..lg afdal amik wuduk dulu..ishh..seram haku!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..