Wednesday, May 19, 2010

Kerana CINTA

Semalam aku dapat mms dari Rizal. Ada anjing nak bunuh diri katanya. Dalam hati masa tu dok terpikir, lantak lah. Anjing je pun. Ape nak heran. Kalau manusia pun dah sah-sahlah beliau adalah manusia yang ade otak tapi otak bubuh kat lutut.

Nak mati sangat. Hah, terjun lah. Inilah ghuper manusia takde iman. Dah abis aku mengutuk kaw-kaw dalam hati, baru dapat tahu, manusia tak sunat rupenyer. Dah tentulah takde iman, takde pegangan. Problem sket je nak bunuh diri, nak terjun bangunan, nak makan racun.

Dey tambi. Jangan bikin panas lah.

"putus cinta" bagitahu Rizal.

Tu je sebabnya. Kot-kot lah kene kejar dek along ke. Hutang keliling pinggang ke. Inilah penangan cinta. Nak kata dia bodoh pun tak boleh jugak. Tak kene batang hidung sendiri. Tapi banyak cara lain lagi untuk menghadapi kekecewaan. Nauzubillah. Takut nak kata lebih-lebih. Setianya dia pada cinta.

Bersyukur aku dilahirkan dalam islam. Yang memerlukan kita berpegang pada iman dan redha dengan apa yang dah berlaku. Dan berlajar tiap apa yang jadi pasti ada hikmah disebaliknya.

Terbayang aku pada mak ngan ayah aku. Tak sanggup nak malukan dieorang. Ya Allah, peliharalah aku seadanya. AMIN



Tapi bila aku tengok balik gambar ni. Memang betol macam anjing. Aduhai, aku ditipu atau sebaliknya. Sekali die saja nak main-mainkan aku. Hanya Rizal yang tahu. Nanti aku kompemkan balik.

Anyway, jangan cube-cube BUNUH DIRI!!!

Dari AKU,

2 comments:

~oLick_Ecaa~ said...

hahaha..cmne anjing 2 ade ats tuh..
mcm2 la bntg zaman skg..

p/s: blog da 2kr tw.> olicksyah.blogspot.com

~ PIJA ~ said...

mmg anjing pun..tipah tertipu sudah..menci tau,..!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..