Friday, April 30, 2010

Selamat Hari BURUH

Buruhkah aku? hehehe...Itu tak penting. Ape yang penting, aku jugak seorang pekerja (agak boleh diharapkan walaupun datang opis asik lambat). Oleh itu, aku jugak perlu diberikan kenikmatan untuk meraikan hari Buruh yang disambut setiap 1hb Mei pada setiap tahun.

Tapi mengapa dan kenapa tahun ni hari yang patut aku nikmati ini jatuh pada hari Sabtu. Mane nak rase nikmat. Montot betol la. Tibe-tibe rasa keciwa yang amat. Tak aci kate kawan aku. Yang kemudiannya aku balas 'aci kat estet'. Huhuuuu..

Dah termaktub kalau cuti umum jatuh hari Sabtu, takde replacement. So, bertabah je lah jawabnye. Ish, bosan sungguh..!

Kalau bercakap pasal bidang kerja dan berkhidmat pada mereka yang dipanggil BOS, rasanya dah masuk 8 tahun aku bekerja. Bermula dari tahun 2002. Mula-mula kerja sebagai GIS Analyst kat PJ Oldtown. Ok la kat sini. Yang tak besnya, kerja secara kontrak.

Elok-elok Peter (bos kat PJ) offer nak amik aku tetap, aku sebok lak nak tukar angin. Dapat kerja kat Shah Alam lak tu, dekat lak ngan rumah. Wajib la aku bergegas kerja kat sana. Tapi alangkah malang aku kat sini.

Bos macam cibai, macam cilaka, miang nak mampus, gaji aku bayar separuh-separuh, cakap tak serupa bikin, KWSP aku tak bayar dan macam-macam lagi lah. Malas nak cakap semua keburukan die walaupun dah hampir 70% aku senaraikan. Hahaha..

Oh PANDI PANDIR..sampai sekarang, tiada satu sen pun duit aku yang ko amik aku halalkan.


Dan sekarang, aku bahagia yang amat di Oragis. Even jauh kat Segambut tapi hati aku HAPPY. Itu yang penting. Buat kawan-kawan, selamat menyambut hari Pekerja. Dan kerjalah sunguh-sunguh. Untung-untung dapat bonus lebih hangat dari biasa..

Nota tuk ila : Aku doakan botak kasi ko bonus eh tahun nih..heheheeeee

Dari Aku,
http://pijaosix.blogspot.com

2 comments:

Encik MamaT said...

minyak cap buruh tu adik beradik dia ke yang.......

Miss PIJAOSIX said...

minyak cap BURUH ni pak sedara die yang..ko jgn main2..ilmu tinggi melangit nih..






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..