Thursday, February 11, 2010

Firqan : Part 1

HARI PERTAMA..
Ahad - 07/02/2010

Pagi2 lagi mak dah meng'saspen'kan aku. " Angah nak bersalin..! "..Ini betol2 saspen ni mak. Terus terang bijik mate aku. Ingatkan nak bangunkan aku solat Subuh jerk. Dengan gelojohnye, aku menonong gi bilik angah..nampak die tengah lap2 kaki die...aku nampak air tu meleleh2 dr celah2 peha dulu kemudian meleret ke kaki..kecut gak perot aku bila tgk..heee

Dalam kul 8 pagi..kiteorg ngan rombongan yang diketuai oleh Puan Rohana dan dikuti ngan Firul, aku ngan alang telah pun sampai ke Hospital Serdang..dalam kereta tu ade laa main2kan alin..

" tak menjadi imagine ko ye lin, konon2 time ko bersalin sok jalan jem la, tak sempat nak sampai spital la..bla bla..bla....."..hahahaa..

Tu laa dia kuasa Allah, die permudahkan..Alhamdulillah..


Sampai spital, mcm biase laa, g check ape2 yang patut dulu..Dah abis check tu die kasi alin baju spital kaler pink..heee..giler cute..!! Memandangkan ke'saspen'an mak tu belum lagi terjadi dan doktar pun kate alin ni masih blum lagi nak bersalin, so die telah ditahan di ward 5F kelas kedua.


Uh..mase tu, aku rase mase tu berlalu sangat la lambat..Cepat la kuar sayang....sangat2 tak sabar la korang..!!

Situasi kat spital tu :-

Aduhai korang..macam2 perangai..ade tu, sampai2 je terus terkepit2 nak beranak. Berlipat2 kaki die menahan. Kalau diingatkan mcm lawak. Tapi tak baik tu jadikan bende-benda mcm ni sebagai bahan lawak..Orang tu sedang sakit. Ada yang tgh pegang surah Yassin. Seram gak lutut aku tgk. Cian die..Tiap kali aku tgk org kuar masuk dlm labour room tu, kecut jantung, ngilu bijik dan macam2 perasaan la..

Paling tak tahan tengok karenah koling laa..Die nyer saspen lagi dasat. Bangun, duduk bersila semua dieorg buat. Ade sorang minachi nih, tak larat tgk!! Gaya nak beranak tu kemain lagi, tapi takde aper2 pun lagi. Bikin cuak je la..!!Yang lebih2 aku tgk kaum kerabat die..feel kot kan..heheee

Malam tu, alin tido kat spital. First time in her lifetime.. Harapan ku hancur sebab aku ingatkan die akan bersalin pada hari tu..tapi Allah tak izinkan lagi..nak buat cam ne kan..doa kan saje moga semuanye selamat.!!

to be continue....

1 comment:

nur said...

Best pulak baca yg ni..
Jemput ke:ALL IN ONE






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..