Wednesday, January 27, 2010

Emosi Terganggu

Kisah budak ni benar2 menganggu emosi aku. Bukan emosi jer, tapi kerja2 kat opis ni pun aku pandang enteng sajork..heee.. Mula2 bace tu, aku saspek macam cerita tipu jerk. Sekali, ngan kakak dia, abg ipar die, segala suku sepapat die pun join berporem.

Tapi aku puji tol semangat CSI geng2 forem cari nih. Tak tau laa niat sebenar betol2 nak membantu ke, nak busi body ke, terlebih prihatin ke, peka ya amat ke..itu aku tak dapat pastikan. Tapi nape aku terjebak terus2 membaca...arghhhhhhh....mencik tol laa..

Sedikit cerita pasal budak nih...

"
aku baru tersedar sekarang yang aku telah digunakan tapi demi allah aku katakan.. qalbi aku masih dalam islam.. aku ingin hidup dan mati dalam islam.. aku x tau macamana nak buat sekarang.. aku xtau.. paspot aku pon aku xtau kat mana.. aku macam orang bodoh.. aku harap semua tolong aku.. aku masih islam... itu harapanku.. aku takut sangat sekarang.. takut.."

Sebagai Islam, banyak mana pun kesalahan budak ni, tak patut kita biarkan die terus-terusan dimurtadkan..

"aku macam xsedar yang aku telah dimurtadkan sebab aku macam ada termakan sesuatu dekat rumah dia. aku jadi lalok.. aku sign form dalam bahasa hindi yang aku sendiri x faham. ..keluarga dia bagi aku nama baru.. Namrata yg bermaksud humble.. buat pengetahuan sumua. aku masih dekat sini dan aku xtau macamana nak balik.."

harap2..budak ni selamat pulang ke Malaysia....amin...

***************************************************************************

Ni aku nak story pasal malam tadi. Malam tadi lepas round2 the world, g tesco temankan dak tu beli barang, kiteorg singgah minum kat Pelita. Dari jauh da nampak pesal ramai sangat yang pakai baju kaler Merah nih..hehee..

Masuk je kedai tu, aku paham da..malam tadi ade game bola between selangor ngan Johor...

" amacam bang game mlm nih? "..sekadar bertanyer..
"6-0" die jawab. Aku tersenyum. Happy gak. "Alaaa..ngan Johor leh aaa.." die sambung balik. Ish, da menang tu da laa. Ape laa....heeee


Ayat tak leh blah dlm paper hari nih..
Gergasi luka belasah Johor

2 comments:

GADIS INI said...

uh gle a bdk tuh, xkn xsdr kot ke dye kene ubt gune2 a..kesian2 moge dye kmbali pngkal jln..!!

Miss PIJAOSIX said...

tau gak ke citer ni eca..?
kat porem cari tu jerk...
heee






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..