Thursday, October 1, 2009

Gempa Bumi..????

Lately ni..mcm2 bencane alam yang jadi..mule2 ribut kat manila..banyak sungguh org mati..pastu semalam satu gempa bumi yang kuat berlaku kat Indon..sume ni buat aku takut..sangat2 takut..nak kiamat ker..? Ya Allah..sesungguhnyer aku takut..kalau bleh aku tak nak tgk sume nih..aku tak nak jadi hambanye yang melihat kemusnahan dunia..Nauzubillah..!

Semalam. gempa bumi berlaku kat Padang, Indonesia..kat Malaysia pun, terase gak gegaran nyer..mase aku sampai umah, si Ina da mule bercerite...katilnye goyang..lame gile katenyer..sampai die takut..terus kuar bilik..!

Pagi nih..lagi sekali terase gegarannyer..belek paper online, sah satu lagi gempa bumi kat indon jadi lagi pagi tadi..

Ya Allah..moge ko ampunkan dose2 hambamu yang masih ade maupun yang telah kembali pademu akibat bencane ini..AMIN..

2 comments:

hanimichi said...

huhu..tu ar..insaf aku bila dengar citer gempa bumi ni..
al-fatihah utk muslimin muslimat yg terkorban..

~ PIJA ~ said...

hi michi..
tu laa..mmg takut..
ape yg leh kite buat..jadi sebaik yg mungkin..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..