Sunday, September 6, 2009

ZAKAT FITRAH..

Mase ni aku ade kat SK..jeling kat jam laptop da kul 3 pagi..malas laa nak tido..nak tunggu sahur terus..silap2 ari bulan aku yg kejutkan mak..si adik balik jap tadi..ilang balik..pinjam kete nak g konvoi sahur katenyer..

Aku sampai SK malam gak..!! ape yang aku nak cerite ni pasal zakat fitrah..alhamdulillah, aku da berjaya melaksanakan tanggungjawab aku untuk tahun nih..untuk mereka yang tak bayar lagi leh tgk kadar zakat untuk tahun nih.....

Selangor, Wilayah Persekutuan, Pahang, Perak, Kedah dan Pulau Pinang – RM7
Terengganu – RM5, RM7 dan RM8
Johor – RM5 dan RM7.50
Sabah – RM6.60
Negeri Sembilan – RM6.50
Melaka – RM6.30
Sarawak dan Perlis – RM6

Sumber : BERNAMA


Nak selit sket...tadi cari lagi burung puyuh..tak jumpe gak..!! eca....ko saje laa harapanku...!!

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..