Monday, September 7, 2009

Baju Raye.! Kuih Raya..Duit Raye...

BAJU RAYA..
Tiap kali nak raye..blum puase lagipun..da ade org ajak aku g beli baju raye..

" eh..kene beli sekrang..nanti takde org nak amik da.."
" beli skrg laa senang, sok time puase tak larat nak merayau..!"

Itu laa..ini laa...tp betol gak..kang takde sape nak amik baju aku..org lain bergaye sakan..aku comot je..kang takde sape lak nak ngorat aku..!!

Ape tema tahun nih..? HIJAU...sape buat pilihan nih..? tak lain tak bukan ayahanda ku ler..heeee

KUIH RAYA..
Wajib ader..hand make ke..ready make ke..tapi kene pastikan ade jugak..dulu mase budak2..mase skolah mmg rajin buat beskot raye..la ni bukan tak mau buat tapi nak curik mase tu mcm susah sgt..org sekarang mane nak mkn kuih2 majerin ni lagi dah..

Tapi, kat umah aku biase nyer..beskot wajib buat..biskut sarang semut, biskut neskepe, biskut conflakes..almond london tu wajib beli..heee

As usual laa..mak mesti buat kuih bahlu punyer..waaa..sedapnyer..pastu..kuih tiram mak..pergh..lapa perot aku tibe2..!!

DUIT RAYA..
Tahun ni save sket..adik da keje..alang da keje..hahaha..tahun ni tak yah kasi korang duit raye dah!! Teringat mase kecik2..dulu tiap kali raye..paling2 leh kutip RM500 ke atas..seronoknye jadi budak kecik..!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..