Tuesday, August 18, 2009

PENANG TRIP


29 JULY 2009 - Rabu

Pagi lagi aku da bangun..tak silap kul 5.30 kot..awal lagi..try nak tidor balik tapi tak buleh plak..terus capai henpon, aku cal laa die..dlm hati takut gak die tak angkat..tau sangat da die ni, kalau tidur..

Surprisenyer, tak sampai bape minit die da pick up..huh, lege..dlm kul 7 aku da sampai dpn umah die..so aritu decide nak ikut jln dalam, kunun nak melihat keindahan alam kampung..sampai simpang pulai baru masuk tol..so, sampai kuala selangor around 8.30 so kiteorg singgah laa breakfast dulu..

Dah abis breakfast aku terpandang lak tayar kete..

"aik pancit lagi.?"

"org baru je pam mase serbis aritu?..
rizal ckp " nanti pam kat dpn tu "

Sekali dah pam, angin kuar, bocor la plak..sampai sg besar mengagau laa cari kedai tayar.. tukar tiub segalanye laa..huh lege nak berjalan ngan tayar yg da ok..


tapi ade satu insiden yang aku tak leh nak luper..henpon aku masuk lubang jamban mase benti kat petronas kat perak..

'waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..." aku jerit dlm hati..tensen nye laa..terkilan sume ade..cam ne nih..rizal ade gak tolong nak amik..tapi jauh sangat lubangnye..dlm hati aku doa byk2, jgn laa sebab kan bende ni aku takde mood nak becuti..

aku rase kul 4 lebih baru kiteorg sampai kat Batu Feringgi, pusing2 cari hotel or motel..so dapat laa satu hotel yg betol2 tepi pantai..cantek sangat!! bodek2 ngan owner tu dpt laa murah around RM85 satu mlm..

malam tu..pas dinner pekene nasi kandar..kiteog g jln2 kat feringgi walk...balik tu, terus tidur sambil mendengar bunyik ombak..fuh..seronok banget..!

30 JULY 2009 - Khamis

Tempat2 menarik yang kiteorg g ari ni ialah :

1. Penang Hill ( Bukit Bendera )
Seingat aku, aku g sini mase aku darjah 6 kot..mase rombongan sekolah..seronok g sini..sejuk, nampak satu penang..tiket nak naik sini only for RM4 pergi dan balik..ade org tu siap leh tidur kat atas tu..pelik aku..!! penat sangat kot..



2. Taman Botani
Sampai sini da tengahari, dlm kul 2 lebih gak..badan da penat..tak larat a nak tawaf..so, kiteorg plan naik ketepi ke apetah name bende alah nih..just RM2 je da leh pusing2 kat dlm tu..cantek tempat nih..ade air terjun..teringat zaman mase camp site kat penang dulu..kiteorg ade jln2 kat sini..!


3. Lepak Pantai
Petang tu lepak pantai, kunun nak tgk sunset..tapi tak berape nak cantek mcm semlm..pastu temankan org tu mandi laut..semangat lagi nak masinkan telur kat dlm tu..heee


4. Persiaran Gurney
Mlm ni dinner kat sini, rizal mkn pasembur..nasib kene RM8 tp banyak gile laa korang..aku mkn chaw keuh teow jer..sedap!!



31 JULY 2009 - Jumaat

Hari kedua ni lagi laa..aku period laa plak..aduhai payahnye nak control perasaan..ngan perot yg meragam tp tu leh setel kalau aku telan panadol..bab hati nih..tp aper2 pun aku sempat laa g beberapa tempat..

Pagi
1. Empangan kat Teluk Bahang - biase kat sini ade pesta dragon boat..
2. Taman Rimba - just singgah tuk breakfast ngan amik gambau..
3. Taman Negara Pahang - singgah tapi tak masuk
4. Masjid Terapung Penang - cantek tempat nih..

Petang
Pas solat Jumaat, aku tidur tak ingat aritu..pas asar gak baru nak mule berjalan. Tempat2 yang kite g
1. Muzium Perang - sampai sini je da kul 5...die tutup kul 6 tak sempat laa nak masuk sebab kene travel kat dlm tu..tapi menarik..rugi tak sampai awal..
2. Snake Temple - terpergi sebab nampak signboard da dekat dr muzium tu, so singgah je laa..
3. Teluk Tempoyak - mmg plan nak dinner kat sini, ramai ckp mkn kat sini bes..pade aku ok laa..cume aku suke view die..betol2 tepi laut..suke2..!!

menu mase mkn kat TELUK TEMPOYAK


1 August 2009 - Sabtu

Hari last kat Penang..tibe2 rase syahdu jer..sedih nak tinggalkan suasana kat situ..mane tak nyer da la tepi pantai..bangun tidur je dgr bunyi ombak..huh!! Sebelum gerak balik sempat laa cuci mate kat tepi pantai tapi tak leh nak g dekat2 sebab ujan pagi tu..

Sebelum balik tu, sempat laa singgah kat Padang Kota Lama, nak g kat Cornwallis tu..masuk just rm 3 tapi mcm2 ader..nasib ujan da berhenti..

Da masuk tgh ari tu masuk pusat bandar..rizal nak beli jeruk..aku ni lak tah nape takde mood langusng nak beli belah..rase sepesen je kat dlm hati nih..hampeh tol laa..jalan time period nih..kusut..!!!

meriah kan..?

Da shopping singgah lak kat Rumah P.Ramlee..sampai je sini ujan lebat..macam takde can nak jalan2..tp kiteorg lepak je kat galeri tu..da reda jln2 laa kejap kat umah tu..seronok laa tempat nih..

Dr Penang lebih kurang kul 4 kot..sampai Shah Alam je lebih kurang kul 9.30..Alhamdulillah, aku selamat pergi n selamat balik..even ade kenangan pahit sket, tapi redha je laa..ade laa hikmahnye tu..Insya Allah..

Thanks kat my partner for having a nice day with me...!!

3 comments:

CHENTA said...

ku jejak....jalan yg berliku membara jiwaku memburu cintamu.......roy2 hati ko keras!!!

afzan said...

jalan sokmo.. bulan ni takde cuti2 malaysia ke? heeee
selamat menyambut ramadhan kepada kawanku yg dirindui.. ;D

Miss PIJAOSIX said...

nor..selamat2 berpuase gak..

cit..da nak keras nak buek cam no..!






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..