Friday, August 21, 2009

Happy Fasting To All..!

salam..

Ari last untuk mkn ape je yg dihajat kat dlm hati..esok da mule puase..da lame angan2, tahun ni cam mane pun aku nak cube banyakkan buat solat sunat teraweh..last year leh dikire..terase rugi sebenarnyer..nasib baik Allah panjangkan umur aku tuk terus menikmati bulan Ramadan thn nih..

Sebelum tu, pagi tadi..aku sampai lewat kat opis..dlm kul 11 lebih..ade tren terbabas..! tak sure laa terbabas cam mane..tp tang Batu 3 ngan Subang Jaya katenyer..tp pasal ni aku da sangkut hampir 2 jam lebih..tension...!!

" mlm ni nak jumpe tak..? "

" pas teraweh ye....!"

Haa..pas teraweh nanti lepak ngan member tu jap then terus balik Seri Kembangan...nak sahur ngan family..sume ade kat umah..1st time bersahur ngan adir ipar nih..hahahaa..thn dpn sahur ngan anak buah lak...eeeeeeeeeee...tak sabau je laa..

just for refresh :

LAFAZ NIAT PUASA

Lafaz Niat Puasa Untuk Sebulan.

نـَوَيْتُ صَوْم َ شـَهْرِ رَمـَضَانَ كـُلـِهِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ

“Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala”

Lafaz Niat Puasa.

نـَوَيْتُ صَوْمَ غـَدٍ عَـنْ ا َدَاءِ فـَرْض ِ شـَهْرِ رَمـَضَانَ هـَذِهِ السَّـنـَةِ لِلـَّهِ تـَعَالىَ

“Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Alalh Ta’ala”

PS: ini hanyalah lafaz niatnya didalam bahasa arabnye sahaja. Tidak menjadi kesalahan Cuma membaca niat di dlm melayu.

DOA BUKA PUASA

Lafaznyer:

Allahumma laka shumtu wa bika amantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

Maknanya:

“Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih
dan Penyayang”


To all my frend...selamat menyambut bulan puase n aku mintak maap kat sume kalau aku ade buat salah atau sebagai nyer...

1 comment:

Afzan said...

to my pren.. selamat menunaikan ibadat puasa.. raya tahun depan, jgn lupa stand by duit raye utk anak buah.. ;)

raye tahun ni, dlm list "WAJIB BAGI DUIT RAYA" aku jumlahnye ada 6org.. anak2 buah & my only bro.. makin ramai org masuk list, makin kurang le duit rayenyer.. hihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..