Tuesday, May 26, 2009

KONVO di UNISEL..

alamak…nak kene bgn awal ke lang oi…7.30 da kena ade kat sane ke..ish, ni da pukul 3 pagi aku tak gak lelap..sok kul 5pg da nak kene bangun… argh..cam baru tido seminit da kene bangun balik..

”bangun laa long..kang lambat..g laa mandi”…korang mandi laa dulu..sume da mandi laa..ko je tak mandi lagi..laa ye ke..uh..kul 6 tepat terus cabut..alhamdullilah, kul 7.10 kiteorg sampai..parking betol2 depan dewan..tak laa menapak jauh..tu laa die, kalau dtg awal dan tak terkejar2..semuanye menjadi mudah..hehe kul 8 da masuk dewan..

”mcm ni je kusi nyer” mak aku mengomel..nampak kepale org je laa katenyer..aku pun setuju gak ckp mak aku tuh..teringat zaman aku konvo dulu kat uitm..hehhe awal2 lagi org2 kat situ dah pesan, no fon..no video..

tp bile masuk je khalid..masuk je rosmah ngan para graduan..autometik dieorg kuarkan kamera canggih2 dieorg tuk rakam…dlm hati aku terpikir gak..kalau kat uitm ni,jgn harap laa leh amik.. aku duk tepi so nampak laa si rosmah bini si najib tu lalu..mak ai..sombong nye muke ko..takut botok ko pecah ke kalau gelak..nyampah aku..lalu lak khalid..aduh..nampak je die, aku mule laa teringat binatang tu..”BABI”..ish tak baik2…

mata da ngantuk nih..toleh punye toleh..alahai mak aku nih..die tido..sempat jugak!!! nasib baik kul 11 lebih da abis..kat luar biase laa..aku jadi camera women yang bertauliah laa..setiap celah unisel tu aku amikkan gambar..

“da blum?..” aku tanye kat alang..kaki da sakit nih..patut aa, agak tinggi kasut yg aku pakai ari nih..lapar lagi..tgk mak pun da nampak kepenatan..jom mak, kite g beli kebab..nyum2… uh..kul 3 da..da2 jom balik…singgah s.alam makan jap..balik umah!! aduhai penatnyer laa…mlm kang nak balik s.alam balik..sok keje…

p/s : buat cik hazira ali hanafiah..tahniah for ur konvokesyen…harap anda gembire menatap wajah rosmah semase mengambil sijil tu..hahahaa


~ by pssst-akuler on November 3, 2008.

No comments:






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..