Wednesday, May 27, 2009

HEPI BESDAY

23 FEBUARY 2009

Salam……!!!!! Hari ni masuk keje je da takde mood… org period pain..aduhh!! sakitnyer laa…tapi kene gak keje..jumaat aritu da monteng..Anyway, happy besday lingling bujal…moge panjang umur..murah rezeki..bahgie sentiase..Wish u all the best..tua da die 30..

Bosan aa masuk keje ari nih..takde job nak buat!! semue da setel..fawer kan aku..heheee..nak usha facebook pun takde mood..aduhhhh!! mood period ni sepesen laa kan..nasib baik sepesen, kalau 2 pesen?? tak ke haru..mule aa rase sensitip..sayu!!

Sabtu mlm aritu g tgk wayang..da tak tau nak g mane..!! sume tempat da pusing..baru balik giant sebenarnye..cari barang member tu nak g kusus..!!Ade org tanye aku..

” nape manusia berubah ”


Aku jwb..” sebab die ade kehendak dan hati kot..lagipun, bile2 mase je Allah leh terbalikkan hati kite”

Erm… aritu, kawan aku ade kate.. bile kite kat atas..pandang2 laa org kat bwh kite..jgn bongkak ngan ape yg kite ade..memadai laa kalau kite bersyukur padaNya.. sebab ari2 yg dtg kite tak tau nasib kite..berdoa laa sebaik2nyer moge ape yg kite nikmati sekrg tidak ditariknyer..ingat sume yg jadi pasti ade hikmahNyer…”

Terus aku teringat kat zai kite tak tau ape akan jadi pada hari2 yang mendatang…..” …mule2 dgr n bace..gili je ati..tp itu la realitinye..Erm…. ade org penah tegur aku lagi..” awak rase, ape yg cakap ni tak menyakitkan ati org lain ke? ade pikir perasaan org lain? bla bla bla… ”

Aku diam..mungkin aku tak perasan..mungkin aku tak sedar..tapi kadang2 kite kene sedar tak sume ape kite ckp org akan suke..org akan gembire..beringat laa sebelum nak kate aper2..aku pun ingatkan diri aku jugak..sebab aku ade kekurangan itu…suke sgt main ckp..kadang2 kite tak perasan yang kata2 kite ni da menyebabkan org lain kecik hati..terase hati..

bak kate pepatah:

” seseorang yang bijak melahirkan kata-kata selalunya di sanjung sehingga ia mula bercakap kosong.. “

” lidah yang panjangnya tiga inci boleh membunuh manusia yang tingginye enam kaki..”

Aku selalu ingatkan diri sendiri…dosa sesame manusia ni, susah sgt, kalau die tak maapkan, sampai ke sudah laa menanggungnyer!!..tak same dosa kite dgn Allah..

Die ckp lagi ” jgn puaskan hati sendiri dengan menyakiti hati org lain..senangkan hati sendri dengan menyenangkan hati org lain jugak..itu lebih baik…”

Yang penting..jgn ingat diri kite betol je..pandang semuanye dari byk sudut..jgn pandang satu sudut jer..jgn jadi katak..dok duduk dlm tempurung jer..pandai panggil ujan je..katak sekarang pun da pandai duk dlm reban!!!..heheeee

Ape yang penting..kejesameeee…wondet per!! wonder pet!! now..i realize..silent is better…mungkin ade hikmahnye…insyaAllah..Pandang..nilai…dan kemudiannye……..fikirkan gune AKAL…!! Aper2pun….HAPPY BESDAY TO SHAHRIZAL BIN SHARUDIN….

~ by pssst-akuler on February 22, 2009.


1 comment:

Miss PIJAOSIX said...

10 Responses to “23 FEBUARY 2009

” yeah.. silent is better.. u know what.. now i realize what are u two(with zai)talking about.. please read my comment on topic “surirumah??..”.. anyway.. sorry for everything if any.. (i sound stupid when i speak malay.. :))
yetlinda said this on February 22, 2009 at 11:10 pm (edit)

SILENT IS BETTER…..betul…betul…betul…(Bak kate upin n ipin)..heheheh wahai kak pija ku syg, betol la pe yg bujal kate kan tu…we must remind each other…bak kate tok dad MELAYU MUDAH LUPA…what we have now, doesnt mean we will have it 4ever n ever…we must be “INDEPENDENT” person…jgn terlalu bergantung pd owg len (termasukla mak bapak kite sendri..siblings..husband..cousin..n bla2..) coz tali gantung takkan betahan sampai bile2…watnye tali tu da teputus..tak ke menggelabah nak cari tali baru…kuang2…kite tak tau pe yg jadi pade mase akan dtg..one way is for one person..dont belok2…so the next moral value is “PREPARATION IS BETTER AFTER SILENt” hehhehe..
zatura said this on February 23, 2009 at 2:35 am (edit)

ahaks.. mintak maaf kalau aku agak keagamaan sikit.. bergantung ke tak bergantung tu bukan masalah besar. Jodoh, ajal, rezeki tu urusan allah. tertutup satu jalan Allah akan buka banyak lagi jalan lain selagi kita taat perintahNya.. InsyaAllah..
yetlinda said this on February 23, 2009 at 4:57 am (edit)

wah pija..how excellent r u? getting better in typing..so wat next? i m extremely xcited to read up more..its remind me to this one person..how funny dat person..hahaha
so..upload more story tat can make ur page really use to people think n do… p palang s: Hepey belated to Bujal..i Like Che Dad :: MELAYU MUDAH LUPA::
HOPE IT WASNT ME!!!!!
luvhugkiss said this on February 23, 2009 at 6:00 am (edit)

dont be too proud bout che det.. leader but never lead the solat jamaah.. huhuhu..
nik aziz said this on February 23, 2009 at 8:00 am (edit)

p/s : semlm aku post ni spesel for kawan aku..besday die semlam ..
all conversation yg aku bold kan tu is between aku dan die..ade yg lame ade yg baru…bebelan die pade aku!! takde kene mengene ngan org lain…so, jgn laa nak sentap ke aper.. aku harap takde saper2 yg terase atau salah sangke atau salah faham ngan post aku ni..maybe ade miss understanding kat sini..sorry 4 sape2 yg terase or sebagainyer..
pssst-akuler said this on February 23, 2009 at 7:33 pm (edit)

kepada sesape yg BEKENAAN…tlg jgn terasa hati ngan pe yg aku comment kat ats tu…aku takde niat pon nak mengaitkan korang2 yg tak bekenaan dlm hidup ku kat komen ni…telebih mkn cili hijau ke cili merah…huhuhu aku tgh mengomen pasal conversation between “BUJAL and PIJA”…so nape nak trase2 plak…lawak2…
zatura said this on February 24, 2009 at 1:39 am (edit)

i love che dad thinking… can u be thinking like him? no isnt it?so dun be MELAYU MUDAH LUPA..let me add up more..LUPA DIRI…dun judge the people frm its cover.. P palang S: MELAYU MUDAH LUPA!!!!
kindpeoplecomefromheart said this on February 24, 2009 at 2:42 am (edit)

wat up??? sumbody ate more chilies? how spice is it? ermmm by da way..for TUAN RUMAH u no need to prevent urself from da others..let them be if they felt tat u shoot them..huhuhu p palang s: y dis page become hot????
kindpeoplecomefromheart said this on February 24, 2009 at 2:46 am (edit)






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..