Tuesday, November 20, 2012

Keperitan Palestin

Lately ni aku sayu sangat nak bukak fesbuk. Hati aku hancur berkecai nak belek surat khabar. Aku rasa macam nak tutup telinga bila dengar berita kat tv. Peritnya derita yang mereka tanggung. Kaki putus. Hilang mak. Hilang bapak. Hilang tempat tinggal.

Ya Allah. Hanya kau yang maha mengetahui segalanya. Ya Allah, bantulah sedara ku yang sedang menanggung penderitaan di tanah Palestin. Aku tak mampu nak tolong melainkan memanjatkan doa padamu Ya Allah.

Jahanamlah kau Israel. Pasti ada pembalasan kelak. Dunia hanya sementara. Kau ingat tu.

Mati itu pasti. Malam ini aku insaf meratapi keperitan ini. Moga ada jalan. Moga ade kemenangan. Kebangkitan Islam pasti tiba juga. InsyaAllah. Dan buat sekian kalinya aku bersyukur berada di bumi yang aman. Moga Allah lindungi aku dan keluarga. Amin.

Wahai sedaraku, doa ku sentiasa mengiringi kalian. Tabahlah. Syurga pasti menanti. InsyaAllah



Dari AKU,

4 comments:

missSenget said...

berderau darah bila tgk2 gmbr diorang..

takut..

محمد رازيق said...

ayuh doakan kesejahteraan mereka di sana

GADIS INI said...

pray palestin

kongsi apa saja said...

itu la kan pija.. harap kita ni tak jadi mcm tahun2 yang sudah2... sekejap je sejuk.. sama mcm kes2 yang lain.. rohingya.. syiria... padahal bukannya sekarang baru mereka berperang... isu berpuluh tahun...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My Photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..