Saturday, August 27, 2011

Kisah GEMBIRA Ramadan INI : Versi SKMM

Kisah hari Selasa

Aku ingat lagi pagi tu hujan turun lebat sangat. Masa aku dengar bunyi hujan, sambil itu jugaklah aku memanjatkan doa semoga Allah berikan rezeki yang luas untuk aku. Mase aku nak pergi kerja, hujan tak jugak berhenti lagi. Dalam kereta sebelum nak gerak, aku berdoa lagi.

Sampai dalam lab, aku berdoa lagi. Masa berdoa tu, aku tak tahu kenapa air mata aku tiba-tiba je mengalir. Nasib baik takde orang. Hehehe..

Tengahari tu aku naik ke surau. Masa tu lah aku dapat call yang akan telah berjaya untuk mendapatkan pekerjaan di SKMM, Cyberjaya. Mase tu tuhan je tahu macam mana happynya aku. Alhamdulillah, Terima kasih Ya Allah kerana makbulkan doa aku. Hanya airmata yang mengiringi setiap rase syukur yang aku lafazkan.

Mungkin ini hikmah di sebalik apa yang terjadi. Alhamdulillah. Esoknya, aku di minta mengambil surat tawaran.


sekadar berkongsi :
“Doa tidak tertolak pada 2 waktu, yaitu ketika adzan berkumandang dan ketika hujan turun” (HR Al Hakim, 2534, dishahihkan Al Albani di Shahih Al Jami’, 3078)


Dari AKU,

4 comments:

deqlis said...

tq...selamat hari raya dari deqlis....maaf zahir batin

Suara Kalbu said...

Alhamdulillah..

Allah tu sentiasa buat yang terbaik buat hambanya Pija. Kadangkala kita sahaja yang tak sedar semua tu. Ada hikmah disebalik setiap luka dan tangis kita sebelum ni

Selamat menempuh alam pekerjaan baru. Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin untuk Pija sekeluarga ya

en_me said...

tahniahnyerr..

nur said...

kerja dgn tekun ye.. n tahniah le..

JOM TENGOK GAMBAR BEST!!
JOM KE: ALL IN ONE

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tentang PENULIS

My photo
Menulis sekadar untuk kepuasan diri.. Menulis untuk mengisi masa dan berkongsi cerita.. Menulis apabila tulisan lebih dihargai dari kata-kata... Ape yg aku tulis kat sini.. adalah ape yang aku LALUI.. ape yang aku NAMPAK..So, jangan amik PORT sangat kalau ANDA seorang yang cepat SENTAP..!! SELAMAT MEMBACA..